بیش از 42 هزار دانش آموز به کمپین آسمان آبی ، زمین پاک پیوستند

بیش از 42هزار دانش آموز مدارس هسته مرکزی شهر تهران ؛ از یک سال گذشته تاکنون در حمایت از کمپین"آسمان آبی ، زمین پاک " موضوعات آموزشی خط سفید را فرا گرفتند.

ایسکانیوز :نصراله آبادیان ایجاد بسترهای مناسب آموزشی با هدف فرهنگسازی رعایت انضباط ترافیکی را یکی از مهم ترین راهکارهای برون رفت از ترافیک های سنگین کلان شهر تهران عنوان کرد و گفت: آموزش مفاهیم اجتماعی دردوران کودکی و نوجوانی اثر بخشی بسیاری در شکل گیری شخصیت اجتماعی افراد جامعه دارد و از همین رو موضوعات آموزشی خط سفید را با هدف رفع مشکلات ترافیکی شهر تهران در برنامه های کوتاه مدت ، میان مدت و طولانی مدت دنبال می کنیم.

شهردار منطقه 11 با بیان این که برنامه های آموزشی خط سفید از سال گذشته در مدارس این منطقه آغاز شده است ؛افزود: تمامی 141 مدرسه سطح منطقه تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند و بیش از 42هزار دانش آموزش با مفاهیم خط سفید و لزوم رعایت انضباط ترافیکی برای کاهش هزینه های اقتصادی، روانی و جسمانی شهروندان آشنا شده اند.

به گفته آبادیان این برنامه ها از سوی اداره آموزش های شهروندی معاونت اجتماعی و فرهنگی به شیوه های متنوع و جذاب از جمله نمایش عروسکی ، مسابقات نقاشی ، برنامه های مشارکتی و ...در مدارس و سراهای محلات در حال برگزاری است .

او گفت: اجرای نمایش های عروسکی که علاقه مخاطبین گروه کودک مدارس سطح منطقه را به خود جلب کرده است ؛ از هفته گذشته با حضور بیش از 400 دانش آموز مدرسه هیأت امنایی حضرت ابوالفضل (ع) آغازشد و پس از این در تمامی مدارس ابتدایی سطح منطقه به اجرا در خواهد آمد.

او در ادامه افزود: در این برنامه ها همزمان با اجرای نمایش عروسکی ؛نکات آموزشی پیرامون طرح خط سفید با رویکرد کاهش ترافیک ، کاهش آلودگی هوا، ارتقای فرهنگ نظم و انضباط و قانون گرایی ارائه می شود.

اجرای طرح "کمپین آسمان آبی ، زمین پاک " فعالیت خود را از دی ماه سال 1393 با هدف حفاظت از زمین با تفکیک پسماند از مبدأ و بازگشت آرامش به ترافیک شهر تهران با رعایت انضباط ترافیکی و حرکت بین خطوط سفید در منطقه 11 آغاز کرد.

105105

کد خبر: 569556

وب گردی

وب گردی