بی خطر سازی زباله های بیمارستانی  بیمارستان های لقمان و روزبه

وضعیت بی خطر سازی و دفع پسماند و زباله های بیمارستانی و فاضلاب بیمارستان های فوق تخصصی لقمان و روزبه با هدف حفظ بهداشت عمومی و محیط زیست از سوی شهرداری منطقه 11 بررسی شد.

ایسکانیوز :امیر حسین عساری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 ؛ با اشاره به وجود 2 بیمارستان مهم کشور که در محدوده این منطقه قرار داشته و روزانه مراجعین بسیاری را پذیرش و بستری می کنند ؛ نظارت بر بی خطر سازی زباله های بیمارستانی و نحوه دفع فاضلاب بیمارستان ها را برای سلامت شهروندان و محیط زیست شهری بسیاری ضروری دانست.

عساری با بیان این که بیمارستان های لقمان حکیم و روزبه علاوه بر حضور کادر درمانی و اداری شاغل ؛روزانه بیماران زیادی را پذیرش و بستری می کنند؛ افزود: یکی از مهم ترین منابع تولید مواد زائد شهری ؛زباله های بیمارستانی هستند که عدم کنترل و بی توجهی به جمع آوری و دفع صحیح و اصولی آن ها می تواند خطرات زیست محیطی بسیار جدی به وجود آورد که سلامت انسان و محیط زیست را مورد تهدید قرار می دهد.

او به تفکیک از مبداء زباله های بیمارستانی در تمامی بیمارستان های سطح منطقه اشاره کرد و گفت: 2 بیمارستان فوق تخصصی لقمان و روزبه که بیمارانی از سراسر کشور به این مراکز مراجعه می کنند ؛ به دلیل فراوانی مراجعین اهمیت فوق العاده ای دارند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11مهم ترین پسماندهای خطرناک بیمارستانی را شامل پسماندهای عفونی، پاتولوژیک، اجسام تیزوبرنده، پسماندهای دارویی، پسماندهای سرطان‌زا، پسماندهای شیمیایی، پسماندهای رادیواکتیو، کپسول‌های حاوی گازهای پرفشار و پسماندهای حاوی فلزات سنگین عنوان کرد و توجه ویژه مسئولین بیمارستان ها را به این موضوع معطوف داشت.

بر اساس این گزارش به منظور نظارت بر نحوه دفع پساب و پسماند بیمارستان های لقمان و روزبه بازدیدهای ادواری از نحوه دفع فاضلاب و پساب خروجی ، وضعیت واحدهای تصفیه خانه ، برآورد حجمی فاضلاب ،محل تخلیه پساب ، دوره تخلیه لجن ،دوره آنالیز کیفی خروجی و نحوه دفع پسماندها از سوی واحد بازیافت و محیط زیست ناحیه 3 منطقه 11 انجام و تمامی مراحل تفکیک زباله های عفونی از زباله های شهری و بی خطر سازی آن ها بر اساس ضوابط استاندارد مورد بررسی قرار می گیرد.

105105

کد خبر: 571528

وب گردی

وب گردی