قیمت و مشخصات “ساینا” خودرو جدید سایپا/ توقف کامل تولید پراید قطعی نیست

با حضور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا محصول جدید تجاری "ساینا" رونمایی شد.

به گزارش ایسکانیوز، معاون فروش و بازاریابی سایپا در مراسم رونمایی از ساینا که جمع زیادی از نمایندگی های این شرکت خودروساز حضور داشتند، گفت: ساینا دومین محصول جدید گروه خودروسازی سایپا در 2 ماه اخیر است که روانه بازار می شود.

رضا تقی زاده با بیان اینکه طراحی ساینا کاملا ایرانی است، افزود: این خودرو از یک موتور با حجم 1503 سی سی و قدرت 87 اسب بخار سود می برد و مجهز به ترمز "ایی بی دی" است.

وی از تولید30 تا 50 هزار دستگاهی ساینا تا پایان سال خبر داد و گفت : قیمت این محصول حدود 28 میلیون و 500 هزار تومان است که در توزیع اولیه به قیمت 27 میلیون تومان عرضه خواهد شد.

تقی زاده افزود: برای بهمن و اسفند امسال تعدادی ساینا به صورت فروش نقدی عرضه خواهد شد و برای 6 ماهه سال اینده طرح پیش فروش خواهیم داشت.

وی گفت: با توجه به اینکه حدود 40 درصد از مرگ و میرها در تصادفات خودرویی مربوط به عابر پیاده است ، این خودرو تست تصادف عابر پیاده را که استاندارد غیر اجباری است پشت سر گذاشته و بگونه ای طراحی شده است که در تصادف احتمالی ، سر عابر با خودرو برخورد نکند.

تقی زاده همچنین افزود : سیاست سایپا جایگزینی تدریجی محصولات جدید با محصولات قدیمی مثل پراید است و پیش بینی می شود تا 2 سال اینده این روند کامل شود.

وی با بیان اینکه توقف کامل تولید پراید قطعی نیست،گفت: از سال 92 تاکنون حدود 4 میلیون تومان تجهیزات مثل ترمز "ای بی اس"، "ایربگ" و "ایی سی یو" روی پراید نصب شده و کیفیت آن افزایش یافته است.

401401

کد خبر: 571633

وب گردی

وب گردی