معاون فرهنگی وزیر علوم: بی‌اعتنایی به قانون با هر سلیقه و نیتی، مطرود است

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیرعلوم با بیان این‌که هرگونه ترجیح سلیقه بر قانون و بی‌اعتنایی به آن مشکل‌آفرین است، گفت: قانون مبنایی است که می‌تواند زمینه حضور گروه‌ها و چهره‌های مختلف با دیدگاه‌های متفاوت را فراهم کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، سید ضیاهاشمی با بیان این‌که اجرای قانون راهکار حل مشکلات است، بیان کرد: اجرای قانون می‌تواند راه حل مشکلات باشد و موجب برگزاری انتخابات پرشور، ارزشمند و آگاهانه می‌شود و از بداخلاقی‌ها و بدرفتاری‌ها جلوگیری می‌کند.

وی افزود: توصیه ما این است که همه به قانون پایبند باشند؛ اجرای قانون و پایبندبودن تمام افراد، مجامع و گروه‌ها به قانون موجب می‌شود که ما در اوج آرامش، قانونمندی و وفاق و همدلی به سمت یک انتخابات پرشور حرکت کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، با بیان این‌که هرگونه ترجیح سلیقه بر قانون و بی‌اعتنایی به آن و سلیقه‌گرایی می‌تواند مشکل‌آفرین باشد، تصریح کرد: قانون مبنایی است که می‌تواند زمینه حضور گروه‌ها، چهره‌ها و دیدگاه‌های مختلف را فراهم کند. به طور طبیعی تمام کسانی که از لحاظ قانونی این حق را دارند که وارد عرصه رقابتی انتخابات شوند برای ما محترم هستند.

هاشمی ادامه‌داد: هیچ‌کس حق ندارد جلسه‌ای که رسمیت و مجوز قانونی دارد را برهم بزند و تمام کسانی که مجوز قانونی دارند باید در چارچوب قانون وارد شده و از ظرفیت‌های قانونی به شکل درست استفاده کنند و از سوی دیگر با کسانی خود را محق می‌دانند که قانون‌شکنی کنند، برخورد می‌شود.

وی در پاسخ این‌که سیاست وزارت علوم پس از اخلال در برنامه‌های قانونی در دانشگاه چه خواهد بود، گفت: موارد پیش آمده، معدود بودند؛ در تمام کشور در طول چند ماه گذشته صدها برنامه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در دانشگاه‌ها و با حضور گروه‌های مختلف برگزار شده و در بین آن‌ها مواردی معدود از بی‌نظمی وجود داشته است که طبیعتا برخورد خواهد شد؛ سیاست ما بر این است که محکم‌تر از قبل قانون را اجرا کنیم و هر کسی با هر سلیقه و نیتی به قانون بی‌اعتنایی کند از نظر ما مطرود است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم عنوان کرد: به نظر ما حفظ نظام و دستاوردهای آن و صیانت از فرهنگ دینی و ملی یک ضرورت است و باید انجام شود و تمام کسانی که دغدغه دارند باید دغدغه خود در این جهت را سامان‌دهی کنند و اگر احیانا کسانی به این حوزه‌ها بی‌توجه باشند، ضوابط و قانون مشخص کرده که رفتار با آن‌ها چگونه باید باشد.

20101

کد خبر: 572629

وب گردی

وب گردی