پرداخت مطالبات مراکز درمانی تأمین اجتماعی تا 10 روز آینده

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت یک هزار و 500 میلیارد تومان عیدی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان خبر داد گفت: تا پایان امسال میزان یک هزار و 500 میلیارد تومان عیدی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی پرداخت می شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر سیدتقی نوربخش در نشست خبری در بندرعباس، از به روز رسانی پرداخت‌ها و مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد طی 10 روز آینده خبر داد و گفت: سازمان در گذشته برای پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد با حدود 10 ماه تأخیر مواجه بود، در حال حاضر به روز رسانی پرداخت‌ها جزو اولین اولویت‌های سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته و طی 10 روز آینده پرداخت‌ها مطالبات مراکز درمانی طرف به روز خواهد شد.

او در ادامه اعلام کرد: بیمه شدگان اصلی سازمان 13 میلیون و 400 هزار نفر هستند که با احتساب افراد خانواده آنان به 35 میلیون نفر می‌رسند. مستمری بگیران اصلی و تبعی سازمان تأمین اجتماعی نیز در مجموع به 5 میلیون و 140 هزار نفر می‌رسند.

او با اشاره به آمار 13 میلیون و 400 هزار نفری بیمه شدگان اصلی سازمان تأمین اجتماعی گفت: از این تعداد 9 میلیون و 250 هزار نفر بیمه شدگان اجباری و یک میلیون و 440 هزار نفر بیمه شدگان مشاغل آزاد هستند که حق بیمه پرداخت می‌کنند. 164 هزار نفر نیز از مقرری بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

نوربخش ادامه داد: دو میلیون و 460 هزار نفر از بیمه شدگان اصلی سازمان تأمین اجتماعی بر اساس قوانین حمایتی مختلف از قبیل قالیبافان، رانندگان و... تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند که بر اساس قوانین مصوب، دولت پرداخت بخشی از حق بیمه آنان را برعهده گرفته است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی با پرداخت مستمری و درمان در خدمت بیمه شدگان و مستمری بگیران است، گفت: همچنین این سازمان 18خدمت دیگر نیز ارائه می کند ضمن آنکه سازمان تأمین اجتماعی به میزان 3000 میلیارد تومان در ماه چیزی حدود 800میلیارد تومان بیشتر از یارانه کل کشور مستمری پرداخت می‌کند همچنین هزینه‌های این سازمان در بخش درمان نیز 1000 میلیارد تومان است.

نوربخش گفت: قطعاً در سال آینده بیش از نرخ تورم میزان حقوق و مستمری بازنشستگان افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه مستمری افراد تحت پوشش این سازمان حتی برای یک روز به تأخیر نمی‌افتد اظهار کرد: یکی از افتخارات سازمان تامین اجتماعی در دولت تدبیر و امید، این است که هیچ کس نمی‌تواند ادعایی داشته باشد که در این دولت حتی یک روز مستمری‌اش با تاخیر پرداخت شده است.

او بودجه سازمان تأمین اجتماعی را 59 هزار میلیارد تومان در سال 94 اعلام کرد و گفت: هدف اصلی این سازمان برقراری و توسعه عدالت اجتماعی است.

نوربخش با بیان اینکه در سال گذشته سازمان تامین اجتماعی بنا بر اعلام سازمان دیوان اداری در میان 64 دستگاه مقام نخست را کسب کرده است، افزود: در سال جاری، 20 درصد کاهش دعاوی داشته ایم که منجر به کسب مقام اول در کشور در رابطه با کاهش دعاوی شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه تقاضای تسریع در رسیدگی به پرونده مدیرعامل سابق سازمان از قوه قضائیه را داشته ایم، گفت: از آیت الله لاریجانی رییس قوه قضائیه درخواست کرده‌ام که بر اساس ماده 107 قانون تأمین اجتماعی و قانون تحقیق و تفحص که بر رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های قضایی سازمان تأکید دارد، پرونده وی نیز سریع‌تر بررسی شود.

نوربخش گفت: در ارتباط با اینکه 2000 میلیارد تومان بابت رد دیون دولت به سازمان داده شده است، این موضوع کذب است و در حال حاضر سازمان در حال بازپرداخت بدهی‌های مربوط به خرید سهام این شرکت در زمان مدیریت وی است.

نوربخش گفت: طی دو سال گذشته سعی ما بر این بود که ضمن پیگیری روال قانونی و تلاش برای استیفای حقوق سازمان، از وارد شدن به فضاهای سیاسی و رسانه‌ای پرهیز کنیم.

او با بیان ینکه شفافیت عملکرد از ویژگیهای سازمان های موفق است، گفت: با شفافیت، عملکرد سازمان تامین اجتماعی به سازمانی پیش بینی پذیر نزدیک می شود؛ از این رو باید افق دیدمان در سازمان تامین اجتماعی پیش بینی پذیر باشد.

نوربخش گفت: دفتر برنامه ریزی راهبردی سازمان تامین اجتماعی بر پایه این اهداف، به فعالیت پرداخته و این موضوع با علاقه و مسئولیت پذیری و عزم تمامی مدیران و دست اندرکاران به نتیجه رسید و تهیه برنامه راهبردی سازمان با جدیت دنبال شد.

او با بیان اینکه امروزه سازمان های پاسخگو، سازمان های شیشه ای و شفاف هستند، گفت: سازمان تامین اجتماعی در سال آینده برنامه های عملیاتی که بر مبنای برنامه راهبردی تهیه شده است را اجرا خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی قانون گرایی، برنامه محوری، پاکدستی و پاسخگویی را راهبردهای مدیریتی این سازمان دانست و گفت: در سال 95، برنامه های این سازمان بر اساس ارزشهای سازمانی از قبیل برنامه محوری، امانت داری و پاسخگویی، توجه به کرامت انسانی، عدالت محوری و قانونمداری، تخصص گرایی ، همبستگی سازمانی، تعهد گرایی ، اخلاق گرایی، پویایی، آینده نگری ، بهبود و ارتقای مستمر خدمات تهیه شده است.

او مهمترین تولیدیک سازمان بیمه گر را امنیت اجتماعی دانست و عنوان کرد: مشارکت جویی و هم افزایی ذات سازمان های موفق و کارآمد است و با مشارکت جویی، شفافیت و استفاده از فن آوری اطلاعات، می توانیم سازمانی پویا، موفق و نوآور داشته باشیم.

نوربخش با بیان اینکه تاکنون توانسته ایم تعهدات سازمان را در قبال بیمه شدگان و مستمری بگیران به موقع انجام دهیم، گفت: به دلیل ایجاد زیرساخت ها و اعتمادسازی بین جامعه و اطلاع رسانی صحیح و برنامه ریزی های تدبیر شده توانستیم تمامی تعهدات این سازمان را در سالجاری به موقع انجام دهیم.

او با بیان اینکه این سازمان برای سرمایه گذاری در عرصه‌های بالادستی مانند نفت و گاز برنامه ریزی می‌کند، گفت: 70درصد سرمایه های سازمان تأمین اجتماعی در بورس حضور دارند و برای ورود صد در صد شرکتها در بازار سهام تلاش می کند.

او همچنین از راه اندازی دو بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب در بیمارستان سازمان تامین اجتماعی در بندرعباس خبر داد و گفت: راه اندازی دو بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب در بیمارستان خلیج فارس بندرعباس در برنامه آتی این سازمان قرار دارد.

20102

کد خبر: 572636

وب گردی

وب گردی