تونی بلر: بریتانیا باید به ارتش اتحادیه اروپا بپیوندد

نخست وزیر پیشین بریتانیا اظهار کرد، این کشور باید بخشی از ارتش پیشنهادی اتحادیه اروپا باشد و با وجود اقدامات رو به عقب احزاب اروپاهراس برای خروج از این اتحادیه، باید بریتانیادر آن بماند.

به گزارش ایسکانیوز تونی بلر، نخست وزیر پیشین بریتانیا در مطلبی در مجله نیوزویک نوشت، تا به حال چنین ضرورتی برای اتحاد اروپا، دفاع و موارد دیگر احساس نشده است و به همین دلیل است که کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید در کنار یکدیگر بمانند و از آنهایی که نگاهی رو به عقب و واپسگرا دارند و از این اتحادیه واهمه دارند، دوری کنند.

بلر در ادامه مطلب خود می‌نویسد: خیزش چین و هندوستان به عنوان دو کشور قدرتمند جهانی به معنای تغییر در موازنه قدرت در سطح جهان است. اگر انگلیس به دنبال دست یابی به ارتباطات بیشتر است، باید خود را در آن دخیل کند. کشورهای کوچکتر با جمعیتی کمتر از 100 میلیون نفر باید بر روابط جغرافیایی خود متکی باشند تا در این بازی جهانی سردمدار باشند. بنابراین، انگلیس باید بخشی از ارتش پیشنهادی اتحادیه اروپا باشد.

تونی بلر ادامه داد: من به این مساله می‌پردازم که در حال حاضر، ضرورت دارد اروپا ظرفیت دفاعی خودش را داشته باشد. این ارتش نباید به ناتو وابسته باشد بلکه باید مستقل از آن باشد تا به تامین منافع دفاعی اروپا در مقابل تهدیدها بپردازد، آن هم درست در زمانی که آمریکا نمی‌خواهد دخالت کند.

در همین حال مایک هوکم، سخنگوی دفاعی حزب استقلال بریتانیا در مخالفت با حرف‌های بلر به روزنامه اکسپرس گفت: تونی بلر از یک زاویه دیگری به اتحادیه اروپا نگاه می‌کند؛ موسسات و نهادهای فوق‌العاده بروکراتیک که من شک دارم به این شکلی که تونی بلر می گوید به دنبال تشکیل ارتش اتحادیه اروپا باشند.

301301

کد خبر: 573089

وب گردی

وب گردی