نتایج پذیرفته شدگان حوزه‌های علوم اسلامی نیمه بهمن اعلام می شود

مدیرحوزه علوم اسلامی دانشگاهیان اعلام کرد: نتایج مصاحبه پذیرفته شدگان حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاهیان نیمه بهمن ماه اعلام می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام والمسلمین حریزاوی، با اشاره به ظرفیت پذیرش جدید حوزه‌های علوم اسلامی دانشگاهیان گفت: ظرفیت ما برای این دوره ۴ هزار و ۵۰۰ نفر است که ۴ هزار و ۴۰۰ نفر در این دوره ثبت نام کردند، ۱۰۰ نفر باقی مانده از طریق تکمیل ظرفیت پذیرش می شوند.

وی ادامه داد: ثبت نام کنندگان بعد از انجام مصاحبه توسط مراکز حوزه های علوم اسلامی پذیرش می شوند و نتایج مصاحبه ثبت نام کنندگان با توجه به این مساله که از نیمه بهمن ماه کلاس های درس آغاز می شود، همان نیمه بهمن اعلام می شود.

مدیرحوزه علوم اسلامی دانشگاهیان افزود: دانشجویان مصاحبه شده در یک دوره ۲ تا ۳ روزه در مراکز خود شرکت کرده و با سازو کار مراکز علوم اسلامی آشنا می شوند.

وی درباره اینکه آیا تمام افرادی که پیش ثبت نام را پذیرفته شده اند، در گزینش نهایی پذیرش خواهند شد گفت: خیر تمام ثبت نام کنندگان با توجه به این مساله که امسال جذب به شکل هدفمند صورت می گیرد، پذیرش نمی شوند ولی با این وجود پیش بینی ما این است که در این دوره تعداد کمی از ثبت نام کنندگان در مصاحبه پذیرش نشوند.

در پذیرش جدید مراکز حوزه های علوم اسلامی دانشگاهیان در سراسر کشور، ۴۲۰۰ نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان مراکز آموزش عالی ثبت نام کردند که نزدیک به ۲۰ درصد این افراد را دارنندگان مدرک دکتری یا کارشناسی ارشد تشکیل می دهند برخی از این افراد نیز از اساتید دانشگاه هستند. ۸۱ درصد این افراد را دانشجویان مقاطع مختلف و ۱۹ درصد این تعداد را نیز دانش آموختگان تشکیل می دهند که۴۱ درصد این افراد در رشته های فنی مهندسی و علوم پایه تحصیل کرده و دیگر افراد نیز دانشجو یا فارغ التحصیل در رشته های علوم انسانی، پزشکی و هنر هستند.

20104

کد خبر: 573174

وب گردی

وب گردی