امین‌آباد، پاتوق آرامش و ایستگاه دوستان می‌شود

رئیس بیمارستان روانپزشکی رازی ضمن بیان اینکه این بیمارستان ظرفیت بالایی برای پذیرش بیماران اعصاب و روان دارد، از تلاش برای برند کردن نام "امین آباد" و همچنین زدودن وجهه نامناسب آن به واسطه تغییرات جدید در این بیمارستان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، دکتر امید رضایی با اشاره به تغییرات جدید این بیمارستان طی یک سال اخیر اظهار کرد: ما تلاش کرده‌ایم به کمک نظام سلامت و کمک‌های وزارتخانه و دانشگاه در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، درمانی،‌ فرهنگی و زیست محیطی تغییراتی را در بیمارستان ایجاد کنیم. افزایش ارتباطات دانشگاهی، آماده سازی زیرساخت برای پذیرش دانشجوها و همچنین ایجاد یک سیستم آموزشی قوی بخشی از این تغییرات بوده است.

او ادامه داد: یک ماه گذشته با تاسیس یک مرکز تحقیقات برای بیماران اعصاب و روان موافقت شده است. همچنین به کمک درمانگران تلاش شده که امکانات نرم افزاری و بسته‌های درمانی نیز ارتقا پیدا کند.

رضایی با بیان اینکه قبلا نام امین‌آباد احساسی از هیجانات ناخوش برای مخاطب به وجود می‌آورد، تصریح کرد: ما تلاش می‌کنیم که از نام "امین آباد" یک برند ایجاد شود. تغییرات فرهنگی نیز بخش دیگری از فعالیت‌های ما در این بیمارستان است. آخرین تغییرات در حوزه محیط زیستی اتفاق افتاده است و طی آن تلاش شده تا پوشش فضای سبز بیمارستان تحت نظر شهرداری قرار گیرد و در حال حاضر نیز یک ماه است که هزینه اصلاح فضای سبز به عهده شهرداری است.

ایجاد "ایستگاه دوستان" و "پاتوق آرامش" در امین‌آباد

رئیس بیمارستان روانپزشکی رازی از برنامه‌هایی برای احداث باغ‌های متعدد با نام‌های سالمندان، کودک درون، پاتوق آرامش و ایستگاه دوستان در این بیمارستان خبر داد و گفت: ظرفیت این بیمارستان 1500 بیمار است. در حال حاضر بیماران به دو گروه کلی تقسیم می‌شوند؛ یک گروه در نیمه غربی و در پردیس‌های توانبخشی مستقر هستند که به 570 نفر می‌رسند و قابلیت بازگشت به جامعه را ندارند. گروه دیگر نیز در نیمه شرقی مجموعه ساکن هستند که به شکل موقتی بستری شده‌اند و قابلیت برگشتن به جامعه را دارند. مجموعه هر دو گروه نزدیک به 1000 بیمار است. در بخش کودکان نیز بیماران کودک و نوجوان به صورت موقتی بستری می‌شوند.

او در خصوص میزان هزینه‌های بیمارستان برای بیماران، گفت: هزینه‌های ما دولتی است و تحت پوشش برنامه‌های ارتقاء سلامت قرار می‌گیرد و بیماران تنها شش درصد از کل هزینه را می‌پردازند. اگر خانواده‌ای توانایی پرداخت نداشته باشد، خود وزارت بهداشت آن را می‌پردازد. همچنین طبق تعرفه‌های دولتی هزینه‌ای که برای یک بیمار در یک ماه صرف می‌شود، حدود 200 هزار تومان است.

درمان‌های پیشرفته اعصاب و روان در امین‌آباد

رضایی درمان‌های اعصاب و روان این بیمارستان را یکی از پیشرفته‌ترین انواع آن در دنیا عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تمرکز ما روی راه‌اندازی درمانگاه چند تخصصی رازی با بخش‌های داخلی، روانپزشکی، مشاوره،‌ عفونی و مغز و اعصاب است و طی چند روز آینده شروع به کار می‌کند.

رئیس بیمارستان روانپزشکی رازی همچنین از 10 برابر شدن آمار پژوهش‌ها، کاهش تعداد روز بستری و همچنین کاهش میزان عود بیماری به خاطر مراقبت‌های مناسب پس از بستری خبر داد.

ایجاد یک مجتمع درمانی با بخش‌های تخصصی در بیمارستان 100 ساله

در ادامه این نشست دکتر احمد کامرانی، معاون درمان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در نشست خبری مرکز آموزشی-درمانی و روانپزشکی رازی در خصوص آخرین تغییرات این مرکز، گفت: یکی از بسته‌های طرح تحول نظام سلامت مربوط به ارتقای هتلینگ بیمارستان‌ها بود که طبق آن به بیمارستان‌های فرسوده، بودجه‌ای برای بازسازی تعلق می‌گیرد. بیمارستان امین آباد نیز 100 سال پیش با دو تا سه اتاق شروع به فعالیت کرد و در قدم‌های آینده قرار است ضمن حفظ مجموعه حاضر،‌ مجموعه‌های تخصصی دیگری نیز برای رفع نیاز بیماران و اهالی منطقه ایجاد شود. پیش بینی ما ایجاد یک مجتمع درمانی شامل بخش‌های داخلی، قلب، مغز و اعصاب است.

او افزود: این منطقه آسیب‌پذیر است و یک بیمارستان عمومی بزرگ برای رفع مشکلات مردم منطقه در آن وجود ندارد.

کامرانی همچنین به پتانسیل این بیمارستان برای بحث توریسم درمانی اشاره کرد و گفت: بحث توریسم درمانی برای این بیمارستان یکی دیگر از اهداف ما است. بیمارستان‌های درجه یک نیز می‌توانند گردشگری سلامت داشته باشند و درصدی از تخت‌ها را به بیماران خارج از مرز اختصاص دهند.

20106

کد خبر: 573557

وب گردی

وب گردی