پیشنهاد وزیر اسرائیلی  برای تشکیل "کشور کردستان" میان ایران و ترکیه

همزمان با تلاش‌های مقامات حاکم در اقلیم کردستان عراق برای تجزیه عراق، وزیر دادگستری اسرائیل در یک سخنرانی از تشکیل یک کشور کرد حمایت کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آیلت شیکد، در این باره اعلام کرده است، وی به شدت از تشکیل کشور مستقل کرد به عنوان راهی برای تضعیف دشمنان اسرائیل در خاورمیانه حمایت می‌کند.

او در این باره گفت: ما باید در جهت رفع بی‌عدالتی که باعث می‌شود کردها به عنوان ملتی بزرگ، کشور نداشته باشند گام‌های بیشتری برداریم.

وزیر دادگستری رژیم اسرائیل جایی میان ترکیه و ایران را به عنوان مکان جدید کشور مستقل کرد پیشنهاد داد.

شیکد با اشاره به تقابل نیروهای کرد با داعش و سایر گروه‌های تروریستی ادامه داد: ما روابط فرهنگی جهانی داریم و آنها شرکایی استراتژیک در جبهه‌ها محسوب می‌شوند.

او سپس با توصیف کردها به عنوان "ملت حامی صلح" تاکید کرد: کردها دموکراسی فوق العاده‌ای دارند و به زنان حقوق برابر می‌دهند.

پیش از این بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز از ایجاد یک کشور مستقل کرد حمایت کرده بود اما تاکنون به محل دقیق آن اشاره نکرده بود.

نتانیاهو زمانی به حمایت از این مساله پرداخت که داعش بخش‌های وسیعی از عراق و سوریه را اشغال کرده بود و کردها تنها نیروهای زمینی بودند که در مقابل خشونت این گروه تروریستی ایستادگی کردند.

گفتنی است اقلیم کردستان عراق سه چهارم نفت خام اسرائیل را تامین می‌کنند و در مقابل مربیان نظامی اسرائیلی در این منطقه حضور دارند.

علاوه بر این برخی گزارش‌ها حاکی از ارسال محموله‌های تسلیحاتی گسترده از تل آویو به اربیل است.

301301

کد خبر: 574019

وب گردی

وب گردی