جشنواره مد و لباس به فرهنگ استفاده از عینک کمک می کند

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان عینک تهران درباره اهمیت حضور این صنف در جشنواره مد و لباس فجر عنوان کرد: جشنواره مد و لباس به فرهنگ استفاده از عینک کمک می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز حمیدثابت قدم رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان عینک در گفتگو با ستاد خبری پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با اشاره به اهداف صنف فروشندگان و سازندگان عینک در پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر درباره حضور این اتحادیه در جشنواره توضیحاتی ارائه کرد.

وی درباره لزوم فرهنگ سازی در استفاده از عینک عنوان کرد: مردم عادت دارند هزینه‌های زیادی را صرف لوازم و امکانات مختلف کنند ؛ اما برای سلطان بدنشان یعنی چشم هزینه آنچنانی نمی پردازند به همین منظور و با هدف فرهنگ‌سازی و آگاه کردن مردم از چگونگی شناخت عینک‌های استاندارد در جشنواره شرکت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: معمولا برندهای روز دنیا به کشور وارد می‌شوند. برندهای معتبر عینک‌های عمدتا تولید ایتالیا و فرانسه هستند که غالب آن‌ها در ایران نمایندگی‌هایی هم دارند .اما متاسفانه به دلیل شرایط رکود اقتصادی این نمایندگی‌ها تمایل ندارند در جشنواره شرکت کنند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان عینک درباره مشکلات اتحادیه عنوان کرد: اتحادیه عینک‌سازان تاکنون با مشکلات زیادی روبه رو بوده و متاسفانه صنف ما مظلوم واقع شده است. نزدیک به پانزده سال است که کلیه بینایی سنجی ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و کلینیک‌ها در دست به تولید و فروش عینک زده اند و با این وجود فکر می‌کنم صنف ما از بین برود. در واقع مسئولیت اصلی ما عرضه عینک آفتابی است در این حوزه هم هنوز مردم استاندارد درست عینک آفتابی را نمی‌شناسند و هنوز این سوال مطرح است که در حال حاضر چند درصد از مردم از عینک آفتابی استاندارد استفاده می‌کنند!

وی افزود: صنف فروشندگان و سازندگان عینک در حال برنامه‌ریزی و اجرای راه‌کارهایی است تا استفاده عینک آفتابی استاندارد را بالا ببرد و دیگر مردم برای خرید عینک آفتابی به دست‌فروشان مراجعه نکنند.

ثابت قدم عنوان کرد: 10 سال است که دکتر هاشمی کمپین خیریه برای مناطق محروم راه اندازی کرده است. در این مناطق چشم پزشکی ، داندانپزشکی و بینایی سنجی رایگان است. اتحادیه عینک‌سازی هم از این طریق عینک‌های رایگان خود را در اختیار مردم قرار می‌دهد.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان عینک در پایان اظهار امیدواری کرد که حضور در پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس در عرضه و معرفی بهتر محصولات این صنف اثرگذار باشد.

پنجمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر از هجدهم تا بیست و دوم اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

502502

کد خبر: 574699

وب گردی

وب گردی