وقتی «عصبانی نیستم» یک دختر را مشتری ثابت جشنواره فیلم فجر می کند

امسال تقریبا همه متقاضیان پیش خرید بلیت های جشنواره فیلم فجر از نحوه دریافت بلیت ها راضی بودند، در این میان اما یکی از دوستداران سینما خاطره جالبی از دریافت بلیت یک فیلم در جشنواره سی و دوم تعریف کرد.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسکانیوز، ساعت 5 عصر، پردیس سینمایی ملت، حدود 10 نفر منتظر گرفتن بلیت هایشان هستند، صدایی از بلندگو شماره ای را می خواند و پسری لاغر اندام که حدودا 25 ساله است به سمت باجه می رود تا پاکت بلیت هایش را تحویل بگیرد.

پس از گرفتن پاکت از او پرسیدم چند دقیقه است که اینجا برای گرفتن بلیت های جشنواره معطل مانده ای؟ گفت: شاید حدود 5 دقیقه، امسال از سال گذشته خیلی بهتر شده، پارسال حدود 30 دقیقه ماندم تا موفق شدم بلیت ها را بگیرم.

نامش ایمان خسروی است و دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی، از علاقمندان به سینما است و هر سال فیلم های جشنواره فجر را می بیند؛ او درباره پیش خرید اینترنتی می گوید: امسال بهتر از سال قبل بود، هر چند سایت جشنواره در ساعت اول باز شدن امکان خرید اینترنتی به سختی قابل دسترسی بود اما توانستم در سینمایی که میخواهم بلیت ها را خریداری کنم.

او ادامه می دهد: هر سال فیلم ها را می بینم و اگر فیلمی را دوست داشته باشم به دوستانم پیشنهاد می کنم که در زمان اکران به سینما بروند و آن فیلم را تماشا کنند.

حسین اشرفی، دوست و هم دانشگاهی ایمان خسروی است او می گوید هر سال بلیت های جشنواره را از گیشه تهیه می کرده اما امسال تصمیم گرفته بلیت ها را پیش خرید کند، او می گوید: من دبیر کانون فیلم دانشگاهمان هستم هر سال فیلم ها را در جشنواره می بینم و اگر فیلمی را دوست داشته باشم بعد از جشنواره در دانشگاه برای دانشجویان نمایش می دهم. من سال گذشته فیلم ها را پیش خرید نکردم چون فیلمسازان مورد علاقه ام در جشنواره نبودند اما امسال به خاطر کارگردانانی چون پرویز شهبازی و کمال تبریزی بلیت ها را اینترنتی خریداری کردم.

اشرفی از روند خرید بلیت ها راضی است و می گوید: همه چیز خیلی راحت و بدون دردسر انجام شد تنها چیزی که ناراحتم کرد این بود که هنگام خرید اینترنی برای لحظه ای سایت جشنواره از دسترس خارج شد و پس از 5 دقیقه که دوباره توانستم وارد سایت شوم، صندلی هایی را که انتخاب کرده بودم فروخته شده بود و موفق نشدم جاهای خوبی را در سالن سینما رزرو کنم.

این دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی، گفت: من سینما استقلال را برای تماشای فیلم ها انتخاب کرده ام و فقط بلیت فیلم های بخش سودای سیمرغ را تهیه کرده ام.
امین مجتهدی کارمند بیمه است او 60 ساله است و هر سال فیلم ها را در جشنواره می بیند، او از روند ارائه بلیت های امسال بسیار راضی است و می گوید: من چون عکاس هم هستم فیلم ها را بیشتر از نظر زیبایی شناسی تصویری نگاه می کنم و خیلی دنبال داستان فیلم نیستم، بازیگران فیلم هم برایم جذابیتی ندارند. امسال دخترم برایم فیلم ها را اینترنتی پیش خرید کرد.

او هر سه سری فیلم های جشنواره را خریداری کرده و می گوید: جوان ترها چند سال است که بهتر از کارگردانان قدیمی فیلم می سازند برای همین فیلم های آنها را هم در جشنواره می بینم. من سینما آزادی را برای تماشای فیلم های جشنواره انتخاب کرده ام.
گودرزی، دانشجوی سینما است او هر سال فیلم ها را در جشنواره می بیند، امسال هم بلیت فیلم های بخش سودای سیمرغ را پیش خرید کرده است.

گودرزی می گوید: تنها مشکلی که امسال در هنگام پیش خرید وجود داشت این بود که سایت جشنواره در ساعت های اولیه به سختی در دسترس بود.

سحر رضایی دانشجوی رشته تئاتر است او اما خاطره جالبی از دیدن فیلمها در جشنواره دارد، سحر می گوید: من دو سال است که فیلم ها را در جشنواره می بینم، دو سال پیش در ایام جشنواره، نزدیک سینما فلسطین منتظر دوستم بودم که آقایی از من پرسید: بلیت جشنواره نمی خواهی؟ من هم گفتم اگر مجانی باشد چرا که نه، دو بلیت از آن اقا گرفتم و بی آنکه بدانم قرار است چه فیلمی را در سالن سینما ببینم وارد سالن شدم، آن فیلم «عصبانی نیستم» بود که بعدها فهمیدم توقیف شده است، خیلی خوشحال شدم که توانستم فیلمی را قبل از توقیف در سینما ببینم، برای همین پارسال و امسال بلیت های جشنواره را پیش خرید کردم تا فیلم ها را در جشنواره تماشا کنم که اگر بعدا توقیف شدند حسرت نخورم.
503502

کد خبر: 575109

وب گردی

وب گردی