دکتر میرزاده:دوراندیشی آیت الله هاشمی رفسنجانی گنجینه گرانسنگی برای توسعه علمی، پژوهشی و فناوری ایران فراهم کرده است

جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با حضور دکتر میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان، محمد مهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی و سایر اعضا برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر میرزاده گفت: در این جلسه مقرر شده گزارشی از عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در سال 1393 و برنامه های در دست اجرا سال 1394 ارائه و پس از آن برنامه بودجه سال 1395 دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان بررسی شود.

دکتر میرزاده اضافه کرد: برنامه آموزشی آمایش سرزمین دانشگاه آزاد اسلامی در 31 برش استانی تنظیم شده و به شورای عالی انقلاب فرهنگی تقدیم شده است.

خطوط کاری دانشگاه آزاد اسلامی در جهت توسعه کیفی، توسعه تحصیلات تکمیلی و توسعه شرکت های دانش بنیان است

وی با تاکید بر اینکه خطوط کاری دانشگاه آزاد اسلامی در جهت توسعه کیفی، توسعه تحصیلات تکمیلی، توسعه شرکت های دانش بنیان و تبدیل علم به ثروت است، گفت: ما به دنبال افزایش اثر بخشی دانشگاه در حوزه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی در جامعه هستیم.

دکتر میرزاده با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با دارا بودن 20 میلیون متر مربع فضای آموزشی، 11 هزار کارگاه و آزمایشگاه و 70 هزار عضو هیات علمی تمام وقت، نیمه وقت و مدعو به یک گنجینه بزرگ علمی و فنی تبدیل شده است، بیان کرد: این امر حاصل مشارکت مردم و تشکیل جلسات هیات امنا و هیات موسس و اتخاذ تصمیمات درستی است که در این جلسات برای آبادانی مجموعه کشور، با دور اندیشی آیت الله هاشمی رفسنجانی گرفته شده است بطوریکه یک گنجینه گرانسنگ برای توسعه علمی، پژوهشی و فناوری ایران فراهم شده است و عدالت آموزشی در سراسر کشور با تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی برقرار شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان برنامه های خوبی برای توسعه دارد، گفت: خوشبختانه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در این استان روند رو به رشدی در جذب هیات علمی، سیاست های تجمیع، سیاست های کاهش هزینه، افزایش درآمدها و تاسیس شرکت های دانش بنیان که از اهم برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی است، داشته و استان کرمان جزء 10 استان اول کشور محسوب می شود.

دکتر میرزاده همچنین با اشاره به طرح شفای دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: در اجرای طرح شهرک های فناوری دانشگاه آزاد اسلامی کلیه موارد علمی، پژوهشی، تجاری، صنعتی و خدماتی و مسکونی در نظر گرفته شده است.اجرای طرح شفا برای 31 استان طراحی شده است و در ساخت این شهر ک ها از شهریه دانشجویان استفاده نمی شود.

در ادامه این جلسه، با موافقت اعضا میزان شهریه دانشجویان این استان به تصویب رسید که بر اساس آن مقرر شد به منظور افزایش جاذبه رشته های دانشگاهی، شهریه ثابت دانشجویان موجود در رشته های غیرپزشکی در سال 95 افزایش پیدا نکرده و شهریه متغیر دانشجویان موجود (به جز رشته های غیرپزشکی) تا 15 درصد می تواند افزایش یابد و این اختیار به کمیسیون دائمی هیات امنای استان داده شد که براساس میزان تقاضای رشته های استان افزایش شهریه را کمتر از ١٥درصد در نظر بگیرد.

لازم به ذکر است بودجه استان کرمان از حیث درآمد و هزینه 213 میلیارد تومان و از حیث منابع و مصارف بیش از 302 میلیارد تومان مورد تایید اعضای هیات امنای این استان قرار گرفت. همچنین سند توسعه واحدهای دانشگاهی استان مبتنی بر آمایش سرزمینی و برنامه ششم استان با اصلاحاتی تصویب شد و مقرر شد اصلاحاتی که مدنظر جلسه بود در کمیسیون دائمی هیات امنای استان مطرح شود، تایید کمیسیون دائمی هیات امنا به منزله مصوبه هیات امنا باشد و به استحضار اعضای هیات امنا برسد.

حجت الاسلام و المسلمین دعایی : برنامه های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کارشناسانه و موفق است

حجت الاسلام و المسلمین دعایی نیز در این جلسه با مثبت خواندن جلسات هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: خوشبختانه با حسن انتخابی که برای انتخاب اعضای جلسه صورت گرفته، اعضا با اشراف و آشنایی که نسبت به مسائل استان دارند مسئولانه مسائل را بررسی وتصمیمات لازم را اتخاذ می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین دعایی همچنین برنامه های رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را کارشناسانه و موفق ارزیابی کرد.

استاندار کرمان: جلسات هیات امنای استانی دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم سازی و تصمیم گیری برای استانها را تسهیل می کند

علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان نیز در این جلسه، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری جلسات هیات امنای استانی نقش موثری در تمرکز زدایی و واگذاری اختیارات بیشتر به استانها داشته و باید در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی پبشقدم شود تا دولت نیز در راستای تمرکز زدایی گام بردارد.

وی افزود: برگزاری جلسات هیات امنای استانی باعث می شود تصمیم سازی و تصمیم گیری برای استانها راحت تر صورت گیرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان از دانشگاه های موفق در استان است ، گفت: خوشبختانه با اجرای برنامه های هوشمندانه دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرمان توانسته در دو سال گذشته از زیاندهی خارج شده و به سود دهی برسد.

رزم حسینی در پایان برنامه های دکتر میرزاده برای دانشگاه آزاد اسلامی را خوب ارزیابی کرد.

گزارش عملکرد دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان

در ابتدای جلسه دکتر آل طه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان با ارائه گزارشی از عملکرد واحدهای استان، گفت: این استان دارای 13 واحد و مرکز دانشگاهی، 48 هزار و 10 دانشجو، 787 عضو هیأت علمی تمام وقت و نیمه وقت است و نسبت استاد به دانشجو در این استان یک به 35 است.

وی تاکید کرد دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان برنامه های ویژه ای برای جذب اعضای هیات علمی دارد.

آل طه با ارائه گزارشی در خصوص مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، گفت: 7 مرکز رشد و 59 واحد فناور مستقر در مراکز رشد، در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان فعال هستند.

وی در خصوص وضعیت سامانه آزمایشگاههای همکار آزاد (ساها)، گفت: تشکیل کمیته پیگیری ساها در مرکز استان جهت فعال کردن ساها، افتتاح حساب بانکی به نام ساها در واحد یا مرکز مربوطه، چاپ کتابچه ساها، پیگیری های لازم جهت انعقاد قرارداد برای اخذ مجوز های لازم آزمایشگاههای استاندارد در واحدهای کرمان و زرند و ... از جمله اقدامات دانشگاه آزد اسلامی استان کرمان در خصوص طرح ساها است.

آل طه با ارائه گزارشی از طرح شفا دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان، گفت: اختصاص 80 هکتار زمین دراتوبان هفت باغ علوی کرمان، اخذ تاییدیه معاونت عمرانی، احداث جاده دسترسی، اخذ امتیاز برق، اخذ امتیاز آب، حفر چاه، درختکاری و اجرای سیستم آبیاری قطره ای و ... از اقدامات انجام شده در این زمینه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان افزود: تولید نئوپان از سرشاخه های درخت خرما و روکش ملامینه نئوپان، استفاده از مولد مقیاس کوچک تولید پراکنده – تولید همزمان برق و حرارت CHP، پروژه ساختمان تجاری – اداری با متراژ 9000 متر مربع و ... از جمله فعالیت های اقتصادی و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان است.

وی همچنین گزارشی از فعالیت های دانش بنیان و وضعیت طرح های عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان ارائه داد.

10101

کد خبر: 575313

وب گردی

وب گردی