تهران-ایسکانیوز: از این پس، رانندگان خودروهای دیزلی که در خیابان های لندن تردد می کنند، برای ورود به منطقه عاری از آلودگی هوای این شهر باید پول پرداخت کنند.


به گزارش روزنامه مترو چاپ لندن، شهرداری لندن برای کاهش میزان آلودگی هوای این شهر تا سال 2020 میلادی، از رانندگان خودروهای دیزل برای ورود به منطقه عاری از آلودگی هوا، روزانه 12 پوند دریافت می کند.


متی پنچارز، مشاور محیط زیست و انرژی  بوریس جانسون، شهردار لندن گفت:«  کنترل و کاهش تردد خودروهای دیزل یکی از عوامل اصلی مقابله با آلودگی هوا در لندن است. »


او افزود:« دولت بریتانیا در یکی دو دهه گذشته بی توجه به میزان آلایندگی خودروهای دیزل، تبلیغات گسترده ای انجام داد تا مردم این خودروها را خریداری کنند که نتیجه اش آلودگی بیش از اندازه هوای لندن است. »


این در حالی است که پروفسور استفان گلاسیئر، مدیر موسسه مطالعات آلودگی هوا وابسته به شرکت خودروسازی جگوار با تاکید بر نامناسب بودن این طرح گفت:« یافته های ما نشان می دهند، میزان آلایندگی خودروهای دیزلی که در جاده های بریتانیا تردد می کنند بسیار کمتر از آلایندگی وسایل نقلیه عمومی در شهرهای بزرگ است. »


او افزود:« به معنای دیگر، مقصر اصلی افزایش آلودگی هوای پایتخت بریتانیا، اتوبوس ها و تاکسی ها هستند. »


بوریس جانسون، شهردار لندن، اعلام کرده، برای اجرای برنامه مبارزه با آلودگی هوا در لندن باید تا سال 2020 میلادی ناوگان تاکسیرانی عاری از آلایندگی و 300 دستگاه اتوبوس الکترونیکی در معابر این شهر تردد کنند.

کد خبر: 57767

وب گردی

وب گردی