دستگیری ٥ قلدر تلگرامی/تشدید برخورد با شرارت‌های مجازی در مازندران

مردان نیمه‌عریان و گنده‌لات‌های قمه به دست، تبهکاران مازندرانی هستند که می‌خواستند آوازه جنگ درون‌گروهی‌شان در کانال‌های شلوغ تلگرامی بپیچد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روزنامه شهروند، مدت‌ها بود که این آرتیست‌های قلدر در کلیپ‌های فضای مجازی برای یکدیگر خط و نشان می‌کشیدند و کُرکُری می‌خواندند. این اراذل و اوباش با انتشار نماهنگ‌هایی متفاوت در فضای مجازی موجب رعب و وحشت جامعه شده بودند.

صبح روز سه‌شنبه فرمانده نیروی انتظامی مازندران خبر از دستگیری ٥ نفر از اراذل و اوباشی را داد که در روزهای اخیر با انتشار کلیپ در فضای مجازی و تلگرام سعی در ایجاد رعب و وحشت در جامعه داشتند.

سردار مسعود جعفری‌نسب گفت: حضور میدانی اراذل و اوباش را در استان نداشته‌ایم و انتشار این فیلم‌ها دعوای درون‌گروهی آنان در فضای مجازی در قالب تلگرام بوده است.

او با بیان این‌که هنوز ٣ نفر دستگیر نشده‌اند و تحت تعقیب قرار دارند، تاکید کرد: جنگ درون‌گروهی بین اراذل و اوباش در مازندران اتفاق افتاده است و این ممکن است به نفع پلیس برای شناسایی آنان باشد، اما به امنیت جامعه به دلیل انتشار این کلیپ‌ها تا حدودی خدشه وارد شد. جعفری‌نسب با اشاره به این نکته که هر چند در برخورد با آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی از طریق برنامه تلگرام در فضای مجازی تا حدی با مشکل مواجه هستیم، ولی در مقوله خودنمایی و عرض اندام کردن اراذل و اوباش در تلگرام با قدرت برخورد شده است.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان این‌که برخی از اراذل و اوباش دستگیر شده ازجمله «س – ش»،« ن - م »، « ع- ط» و « ر- ب» از شهرهای آمل، بابل، جویبار و قائمشهر گروکشی‌هایی داشته‌اند، گفت: به‌طور یقین قوه قضائیه براساس مستندات، مجازات سنگینی را برای این افراد در نظر می‌گیرد.

این درحالی است که روز دوشنبه دادستان بابل از تعقیب قضائی یکی از اراذل و اوباش معروف مازندران که خود را شاه منطقه معرفی می‌کرد، خبر داد و گفت: این فرد با ایجاد رعب و وحشت موجب ناامنی مردم در منطقه شده است که دستگاه قضا برخورد بدون مسامحه‌ با او را در دستور کار دارد. در پی انتشار فیلمی ویدیویی از یکی از اراذل و اوباش شهرستان بابل با هویت «م.ط» که در آن، او ضمن ربودن یکی از اوباش منطقه «گتاب» به ایجاد رعب و وحشت اقدام می‌کند، دادستان عمومی و انقلاب بابل اعلام کرد که این فرد به اتهام محاربه و افساد فی‌الارض تحت تعقیب قضائی قرار دارد. این تبهکار با ربودن یکی از اوباش منطقه جویبار و زدن او با قمه اقدام به قدرت‌نمایی و با انتشار فیلم آن موجبات ناامنی و رعب و وحشت را در منطقه فراهم کرده است. هماهنگی‌های لازم بین فرماندهی شهرستان بابل و فرماندهی انتظامی استان مازندران انجام شده است که برای دستگیری وی از تمام نیروهای انتظامی و نظامی استان استفاده شود.
تشدید برخورد با شرارت‌های مجازی در مازندران
فرمانده نیروی انتظامی مازندران تاکید کرد: در روزهای آینده با اراذل و اوباش سایبری که سعی در خدشه‌دار کردن امنیت استان دارند با شدیدترین وجه برخورد خواهد شد.
فرمانده نیروی انتظامی مازندران با بیان این‌که خبرنگاران هم‌افزایی خوبی با نیروی انتظامی داشته‌اند، گفت: برخی از شرورها با ایجاد شبکه در فضای مجازی قصد ایجاد وحشت در جامعه دارند که یک‌سری از این افراد همچون «من و...» در این شبکه‌ها شناسایی و دستگیر شدند و پرونده کسانی که در فضای سایبری شیطنت داشتند درحال بسته شدن است.
او افزود: تلگرام شبکه‌ای است که همه از خوب و بد از این شبکه استفاده می‌کنند و پاک کردن برخی از عکس‌ها و کلیپ‌ها از روی شبکه ممکن نیست.
جعفری‌نسب با بیان این‌که از ابتدا یکی از اولویت‌های کاری نیروی انتظامی مبارزه با اراذل و اوباش بوده و هست، گفت: اکنون اراذل و اوباش جرأت حضور فیزیکی در اجتماع را ندارند و برخی از اراذل و اوباشی که در فضای سایبری هستند خودشان به مرحله توبه رسیدند و افراد جدید با همکاری قوه قضائیه دستگیر خواهند شد.

او افزود: نیاز است با افرادی که چندین بار اقدام به شرارت کردند، برخورد سخت شود.

فرمانده نیروی انتظامی مازندران با اعلام این‌که در روزهای آینده با شدیدترین وجه با آنها برخورد خواهیم کرد و همه این اراذل و اوباش ده‌ها بار دستگیر شده‌اند، گفت: یقین دارم هیچ عقبه حاکمیتی و دولتی که بخواهد از این افراد حمایت کند، وجود ندارد.

20106

کد خبر: 585742

وب گردی

وب گردی