مرگ نتیجه  اعتراض به نحوه رانندگی موتور سوار !/ اعتراض به نحوه رانندگی باعث وقوع نزاعی مرگ‌بار شد

وقوع درگیری دسته‌جمعی در شهرری – خیابان دیلمان‌شمالی، ساعت ٢١ یکشنبه هفته پیش از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ به کلانتری شهرری اعلام و با حضور مأموران کلانتری در محل و انجام بررسی‌های اولیه، مشخص شد در نزاع دسته‌جمعی، جوانی ٢٢ساله به نام حسین مورد اصابت ضربات چاقو قرار گرفته و با وجود انجام اقدامات درمانی، به علت شدت اصابت ضربات چاقو به قسمت‌های حیاتی بدن، فوت شده است. 

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از شرق کارآگاهان اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ پس از تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمـد» به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب شهرری، مسئول تحقیق دراین‌باره شدند.

آنها به تحقیق از شاهدان صحنه درگیری پرداختند. همه شهود در اظهارات خود بیان کردند درگیری میان مقتول و یکی دیگر از جوانان ساکن خیابان دیلمان‌شمالی به نام «محمود. د» (٣٠ساله) رخ داد. تعدادی از دوستان مقتول در اظهارات خود به کارآگاهان، گفتند: «ساعت ٢٠:٣٠ روز حادثه در پارک نشسته بودیم که حسین با موتور داخل پارک شد. یکی از بچه‌ها به نام محمد قصد داشت برای شام به منزل پدرزنش برود حین گفت: «تو را می‌رسانم».

حسین همراه محمد با موتور از پارک خارج شدند اما هنوز مدت زیادی از رفتن آنها نگذشته بود که ناگهان صدای درگیری و دادوفریاد از داخل کوچه شنیده شد. خودمان را به محل درگیری رساندیم و دیدیم حسین با یکی از بچه‌های خیابان دیلمان به نام «محمود» درگیر شده است. ناگهان درگیری آنها، به نزاع دسته‌جمعی تبدیل شد. در یک لحظه حسین به زمین افتاد و محمود نیز با پای پیاده شروع به فرار از محل درگیری کرد».

کارآگاهان با شناسایی محمود به‌عنوان عامل جنایت، به محل زندگی او و خانواده‌اش در طبقه دوم یک ساختمان مسکونی در خیابان دیلمان‌شمالی رفتند و در همان تحقیقات اولیه اطلاع پیدا کردند محمود از خانه‌اش متواری شده است. اقدامات پلیسی به همراه آموزش خانواده متهم برای همکاری با پلیس، در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت تا اینکه متهم ساعت 8 صبح روز پنجشنبه در شهرری دستگیر و به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.
«محمود» با اعتراف صریح به مشارکت در نزاع و درگیری منجر به قتل «حسین»، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «من به همراه تعدادی از دوستانم در خیابان دیلمان‌شمالی ایستاده بودیم که برای بار اول مقتول با موتورش از مقابل ما با سرعت بسیار زیادی عبور کرد به‌گونه‌ای که نحوه رانندگی‌اش باعث اعتراض ما و حتی چند خانمی شد که از محل عبور می‌کردند. پس از چند دقیقه مجددا مقتول با موتور و این‌بار همراه یکی از دوستانش در حال عبور بود و بازهم به همان شیوه موتورسواری می‌کرد. مجددا به نحوه رانندگی‌اش اعتراض کردیم، اما این بار حسین توقف کرد و پس از پیاده‌شدن از موتور، به سمت من آمد. ابتدا درگیری بین ما دو نفر به صورت لفظی بود اما با زیادشدن تعداد بچه‌ها، ناگهان درگیری شدت پیدا کرد. حسین چاقو همراه داشت و با آن چند ضربه نیز به سمت من پرتاب کرد که باعث جراحت من از ناحیه سر شد».

متهم درباره نحوه ارتکاب جنایت به کارآگاهان گفت: «من چاقویی همراه خود نداشتم. چاقو دست حسین بود. آن را از دستش گرفتم و چند ضربه به سمت او پرتاب کردم که پس از آن، حسین روی زمین افتاد. زمان درگیری من مست بودم و در شرایط عادی قرار نداشتم».
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی تهران بزرگ، با تأیید این خبر گفت: «با توجه به شواهد و دلایل به‌دست‌آمده در پرونده و اعترافات صریح متهم، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضائی صادر شده و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی، در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است».

105105

کد خبر: 586310

وب گردی

وب گردی