حسینی: بحث اتکایی شدن بیمه ایران مطرح نیست

رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران، گفت: بحث اتکایی شدن بیمه ایران به هیچ وجه مطرح نبوده و این موضوع فقط درحد یک ایده است که البته از مدت ها قبل نیز مطرح بوده و بایستی مورد ارزیابی و کارشناسی بیشترقرار گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، سید عباس حسینی درتازه ترین نشست خود با انجمن صنفی نمایندگان، مدیران فنی و ستادی شرکت متبوعش با اشاره به اینکه بیمه مرکزی پیشنهاد تاسیس یک شرکت دولتی برای سپردن فعالیت های اتکایی خود به آن مجموعه را به عنوان یکی از راهکارهای واگذاری تصدی گری داده است،افزود: بحث اتکایی شدن بیمه ایران نیز درحد یک ایده است که باید مورد ارزیابی و کارشناسی بیشتر قرارگیرد.

وی، درادامه فعالیت بیمه گری بیمه دولتی ایران را کار پیچیده و دشواری خواند و عنوان کرد: مدیریت این شرکت کارساده ای نیست و اداره بزرگترین شرکت بیمه ای خاورمیانه وکشور نیاز به ابزارهای هزاره سوم و توسعه IT و نظام جامع بیمه گری دارد.

مدیر عامل بیمه ایران، درباره مدت حضورش دراین مجموعه نیز گفت: بیمه ایران را درحالی تحویل گرفتم که براساس صورت های مالی حسابرسی شده منتهی به پایان سال 93 فقط 2200 میلیارد تومان مطالبات معوق داشتیم.

حسینی، اضافه کرد: خوشبختانه درمدت چهارماه حضورم دراین مجموعه توانستیم با تلاش همکاران و مساعدت های مقام عالی وزارت امور اقتصادی و دارایی، رییس بنیاد شهید،رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشورو تاکید ودستور رییس جمهور محترم بیش از 700 میلیارد تومان از این معوقات را از بنیاد شهید و امور ایثارگران وصول کنیم.

وی، تاکیدکرد: به طور یقین بدون وصول مطالبات معوق تداوم حیات و پایداری شرکت بزرگ بیمه ایران با 80 سال قدمت ممکن نبوده و برهمین اساس بدنبال وصول مابقی مطالبات خود از دستگاه های دیگر هستیم.

وی درادامه درخصوص بیمه توسعه و پرداخت مطالبات زیان دیدگان و ذینفعان این شرکت نیز گفت: درمورد بیمه توسعه جلسات متعددی با مسوولان بیمه مرکزی، بازرپرس قضایی پرونده و سایر مسوولان کشور برگزار کرده ودرحال حاضر این بحران را مدیریت و مهار کرده ایم.

به گفته وی تاکنون بیش از 160 میلیارد تومان از اموال و دارایی های بیمه توسعه به بیمه ایران انتقال یافته است، همچنین حدود 200 میلیارد تومان ازسایر املاک این شرکت شناسایی ووکالت نامه رسمی محضری درمورد آنان گرفته شده است که پس ازطی مراحل کارشناسی و قیمت گذاری نسبت به انتقال این اموال و املاک نیز اقدام خواهیم کرد.

وی درباره پرداخت خسارت به زیان دیدگان این شرکت بیمه ای ادامه داد: دراین مدت واز منابع بیمه ایران حدود 130 میلیارد تومان از مطالبات زیان دیدگان و ذینفعان بیمه توسعه به آنان پرداخت شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

وی درخاتمه حضورنمایندگان کشورهای بزرگ،فعالان اقتصادی و بازرگانان خارجی به کشور را بسیار مطلوب ارزیابی کرد وگفت: هرچقدر فعالیت های اقتصادی در کشور توسعه پیدا کند حرکت ما درصنعت بیمه نیز رشد خواهد کرد از این رو از حضور آنان در کشور استقبال می کنیم.

401102

کد خبر: 587397

وب گردی

وب گردی