ادامه پیشروی ارتش سوریه  و ارسال کمکهای انسانی به نبل و الزهراء

10 کامیون حامل کمک‌های انسانی و امدادرسانی به دست ساکنان دو منطقه نبل و الزهراء که اخیرا محاصره آنها پس از چند سال شکسته شد، رسید. در همین حال ارتش سوریه به همراه نیروهای همپیمان در حال پیشروی در حومه شمالی حلب و حومه درعا است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، این 10 کامیون حامل کمک‌های انسانی و امدادرسانی، دارو و لوازم ضروری، سوخت و گاز خانگی است. در رساندن این کمک‌ها به ساکنان مناطق شیعه نشین نبل و الزهراء، هلال احمر سوریه نیز همکاری داشته است.

اخیرا دو منطقه نبل و الزهراء که از حدود چهار سال قبل توسط گروه‌های مخالف مسلح محاصره شده بودند، محاصره‌شان توسط ارتش سوریه و نیروهای همپیمانان شکسته شد.

در همین حال، خبرگزاری سانا گزارش داد که ارتش سوریه و نیروهای مسلح با همکاری با گروه‌های دفاع مردمی امنیت و ثبات را به منطقه عتمان در چهار کیلومتری شمال شهر درعا بازگرداندند.

یک منبع نظامی اعلام کرد که یگان‌هایی از ارتش آخرین کانون‌های تروریستی را در این منطقه منهدم کردند و تعدادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساندند و دیگر تروریست‌ها نیز پا به فرار گذاشتند و ارتش سوریه به پاکسازی این منطقه و خنثی سازی بمب‌های کارگذاشته شده توسط تروریست‌ها می‌پردازند.

در همین حال، یک منبع نظامی نیز تصریح کرد که ارتش سوریه و کمیته‌های مردمی منطقه "رتیان" در حومه شمالی حلب را تحت کنترل خود درآوردند و افراد مسلح را مجبور به فرار به سمت مناطق نزدیک به مرزها با ترکیه کردند.

ارتش سوریه و نیروهای همپیمان مسیر ارتباطی میان دو منطقه مایر و کفین در حومه شمالی حلب را با حملات بستند و در حملات توپخانه‌ای و موشکی نیز تجمع گروه‌های مسلح در دو منطقه "رتیان" و "بیانون" را هدف قرار دادند.

ارتش سوریه همچنین در حالی که به پیشروی به سمت منطقه عتمان و اطراف آن در حومه شمالی درعا ادامه می‌دهد، روستاهای "منشره الخطیب و تل الدش و مناشر" در مسیر "داعل – عتمان" را در پی درگیری‌ها با گروه‌های مسلح تحت کنترل خود درآورد.

"مایر و رتیان" در حومه شمالی حلب و "عتمان" در حومه درعا، سه منطقه‌ جدیدی هستند که به دستاوردهای ارتش سوریه اضافه شده‌اند. مایر و رتیان اهمیت بسیاری برای ارتش سوریه دارند و کنترل بر آنها قوس حمایت از نبل و الزهراء و عملیات فشار بر افراد مسلح در داخل حلب را تقویت می‌کند و سیطره بر عتمان در حومه درعا ارتش سوریه را به مرزهای اردن نزدیک‌تر کرده است.

درگیری‌هادر حومه جنوبی حلب نیز به کشته شدن 30 فرد مسلح انجامید.

این منبع عنوان داشت که در هنگام رسیدن ارتش سوریه به منطقه اعزاز، ارتش سوریه منطقه شمالی را به صورت کامل تحت کنترل خود درآورد.

در حومه شمالی حماة نیز جنگنده‌های سوری ظرف 24 ساعت گذشته حملات شدیدی به مقرها و تجمع‌های تروریست‌های جیش الفتح که مورد حمایت عربستان و ترکیه هستند، داشتند.

در همین حال، خبرنگار النشره گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه در منطقه معضمیه الشام به مناسبت تمام شدن انفصال کامل میان دو منطقه داریا و معضمیه در جنوب دمشق جشن و شادی کردند.

این دستاورهای ارتش سوریه در پی درگیری‌های بسیار شدید و حملات پی در پی به خط انفصال صورت گرفته است.

ارتش سوریه هفته قبل توانسته بود این دو منطقه را جدا کند و عملیات برای جداسازی آن دو تکمیل شده است.

پس از جدا کردن این دو منطقه، پیش بینی می‌شود که شرایط جنگ و نبرد تغییر کند؛ چرا که منطقه داریا به صورت کامل تحت محاصره در‌می‌آید و امکان امدادرسانی افراد مسلح و حمایت از آنها از طریق منطقه معضمیه از بین می‌رود.

ارتش سوریه اخیرا توانست آشتی با افراد مسلح در منطقه معضمیه برقرار سازد و کامیون‌های کمک رسانی وارد این منطقه می‌شود و به ساکنان اجازه ورود و خروج از این منطقه داده می‌شود.

301301

کد خبر: 588204

وب گردی

وب گردی