پرداخت سالانه 60 هزار میلیارد ریال خسارت تصادفات رانندگی

دبیرکل سندیکای بیمه گران کشور گفت: تعداد مصدومان حوادث رانندگی در سال 200 تا 300 هزار نفر است و برخی از مصدومان نیز بیش از یک دیه خسارت به آنها تعلق می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز، علی اکبر اولیا در بازدید از مجتمع قضایی رسیدگی به امور تصادفات و بیمه ای اظهار کرد: میزان تصادفات رانندگی در کشور از متوسط بین المللی بیشتر است و سالانه حدود 17 هزار کشته در تصادفات بر جای می ماند.
وی با تاکید بر ضرورت کاهش تصادفات در کشور افزود: اکنون شرکت های بیمه به دلیل بالا رفتن نرخ دیه و افزایش حق بیمه ها خسارت زیادی می پردازند.
اولیا افزود: معتقدیم اگر تصافات و تلفات کاهش یابد سود آن را مردم می برند زیرا اکنون به دلیل بالا بودن تلفات جانی و مادی تصادفات شرکت های بیمه سالانه 60 هزار میلیارد ریال بابت خسارت پرداخت می کنند که این مبلغ از خود مردم گرفته می شود.
وی اضافه کرد: تعداد مصدومان حوادث رانندگی در سال 200 تا 300 هزار نفر است و برخی از مصدومان نیز بیش از یک دیه خسارت به آنها تعلق می گیرد.
اولیا تاکید کرد: در صورت کاهش تصادفات، قطعا حق بیمه ها نیز کمتر خواهد شد.
وی با اشاره به آسیب های اجتماعی ناشی از تصادفات و تلفات رانندگی، اضافه کرد: امیدوار هستیم تجربه خوزستان در راه اندازی مجتمع قضایی تصادفات به کاهش تصادفات کمک کند و این طرح تکمیل و در استان های دیگر نیز به اجرا درآید.
این مقام مسئول همچنین یکی از مشکلات بیمه را پوشش کم آن در سطح کشور دانست و گفت: علیرغم اجباری بودن بیمه اما در سال گذشته رقم پوشش بیمه 63 درصد بوده است در نتیجه خسارت و بار این مشکل به افراد قانونمند تحمیل می شود.
وی مشکل دیگر را تعداد زیاد تصادفات رانندگی عنوان کرد و افزود: امیدواریم با ارتقای فرهنگ ترافیکی، افزایش استاندارد جاده ها و استاندارد خودروها و توجه به معاینه فنی خودرو تصادفات کاهش یابد.
اولیا اظهار کرد: در قانون جدید عوامل اصلی ایجاد تصادف یعنی ریسک راننده و ریسک خودرو پیش بینی شده است به این معنی که حق بیمه یک خودروی کهنه با یک خودروی نو متفاوت است و رانندگانی که سوءسابقه داشته باشند باید حق بیمه بیشتری بپردازند.
رئیس پلیس راهور استان خوزستان پیشتر اعلام کرده بود تلفات و تصادفات درون شهری در خوزستان در 9 ماه نخست امسال به نسبت مدت مشابه پارسال شش درصد کاهش داشته است.

102/601

کد خبر: 588523

وب گردی

وب گردی