اکبر زنجانپور:چه فرقی می کند کارگردان یک فیلم خوب، اسم و رسم دارد یا خیر

اکبر زنجانپور می گوید:بودن یا نبودن بزرگان سینما تأثیری بر کیفیت جشنواره ندارد. مهم اثری است که روی پرده می رود وگرنه چه فرقی می کند کارگردان یک فیلم خوب، اسم و رسم دارد یا خیر؟

اکبر زنجانپور که پس از سال ها با فیلم "پل خواب" ساخته اکتای براهنی به جشنواره سی و چهارم فجر آمده است درباره حضور کمرنگش در آثار سینمایی به خبرنگار سینمایی ایسکانیوز گفت: واقعیت این است که در همه این سال ها با پیشنهادهای خوب و قابل توجهی مواجه نبوده ام؛ البته باید بگویم در سینما عامل مهمی به اسم شانس وجود دارد و من در سینما آدم خوش شانسی نبوده ام!

بازیگر فیلم سینمایی "ریشه در خون" درباره چگونگی انتخاب نقش هایش گفت: در انتخاب نقش به جز فیلمنامه، آنچه برای من مهم است خروجی فرهنگی اثر است؛ یعنی اینکه یک فیلم چقدر می تواند بر مخاطب تأثیر بگذارد یا او را آگاه کند. هرچند بخش مالی هم مهم است اما آنقدرها به گیشه و فروش فکر نمی کنم.

این کارگردان و بازیگر تئاتر درباره چگونگی حضورش در فیلم "پل خواب" گفت: فیلمنامه را مطالعه کردم و از ظرافت های موجود در آن به وجد آمدم و از ساختار درست آن لذت بردم؛ سپس با خودم گفتم کارگردانی که با این دقت چنین فیلمنامه ای را می نویسد مطمئنأ به کارش واقف است و می توان به او اعتماد کرد .

بازیگر فیلم سینمایی "تشریفات" درباره همکاری اش با یک کارگردان کار اولی گفت: اکتای براهنی را به واسطه پدرش رضا براهنی می شناسم و می دانم که در خانواده ای اندیشمند رشد کرده است. جدا از این موضوع، اکتای چند فیلم کوتاه ساخته و با ماهیت سینما آشناست و بر کارش مسلط است و زوایای دوربین را می شناسد و دکوپاژ بلد است و همه شاخصه های یک کارگردان خوب را دارد.

اکبر زنجانپور که اغلب فیلمهای جشنواره فجر امسال را دیده است درباره کیفیت آثار نظری نداد اما درباره چگونگی کیفیت اجرایی جشنواره سی و چهارم گفت: نسبت به سالهای قبل نظم بیشتری برقرار است و این نظم و ترتیب باعث افتخار من است زیرا گردانندگان جشنواره اهالی تئاتر هستند و در رأس آنها بهروز غریب پور قرار دارد که باید به اتفاق از او تشکر کنیم.

این هنرمند درباره عدم حضور بزرگان سینما در جشنواره فجر امسال گفت: بودن یا نبودن بزرگان سینما تأثیری بر کیفیت جشنواره ندارد. مهم اثری است که روی پرده می رود وگرنه چه فرقی می کند کارگردان یک فیلم خوب، اسم و رسم دارد یا خیر؟

این پیشکسوت درباره فعالیت های آینده اش در سینما و تئاتر گفت: در سینما کماکان کم کار هستم اما احتمال دارد در آینده ای نزدیک "باغ آلبالو" اثر چخوف را به روی صحنه ببرم.

اکبر زنجانپور فارغ التحصیل دانشکده هنرهای زیباست و از سال ۱۳۶۵ نیز تدریس در دانشگاه را شروع کرد. وی در سال ۱۳۶۸ و ۱۳۶۹ عضو کمیته ملی تئاتر در سازمان یونسکو بود. زنجانپور تاکنون در فیلمهایی چون زائر خلف، حادثه، سامان، تپش، طالع سعد، گزارش یک قتل و ستاره دنباله دار بازی کرده است.او پس از بیست سال دوری از از سینما امسال با فیلم" پل خواب" ساخته اکتای براهنی به جشنواره فیلم فجر آمده است.

502502

کد خبر: 588790

وب گردی

وب گردی