ساخت دستگاه ردیابی و ثبت علائم حیاتی مبتلایان به آلزایمر در کشور

مبتکران جوان دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر، دستگاه نشانگر علائم حیاتی و سیستم ردیابی بیماران مبتلا به آلزایمر را طراحی کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا،منطقه اصفهان جهانگیر مشیدی مدرس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر و سرپرست گروه طراحی این دستگاه گفت: یکی از بزرگترین مشکلات بیماران مبتلا به آلزایمر، به یاد نیاوردن محل زندگی و سردرگمی در سطح شهر است که این دستگاه با ارسال موقعیت جغرافیایی از طریق GPS و نمایش علائم حیاتی شامل دما و ضربان قلب برای بستگان بیمار و همچنین پرستار فرد، روند جست‌وجوی بیماران را تسهیل می‌کند.

او گفت: با توجه به آمار تصادفات بیماران در جوامع مختلف، این دستگاه قابلیت ذخیره اطلاعات و پارامترهای حیاتی بیمار را به صورت لحظه‌ای دارد که بیشتر به لحاظ جرم شناسی و اثبات وقوع حادثه کمک شایانی به پلیس می‌کند.

مشیدی در ادامه گفت: این دستگاه به دلیل حجم کم و قیمت مناسب جهت رفع مشکلات بیماران مبتلا به آلزایمر، بسیار راهگشا خواهد بود و ارسال اطلاعات ذخیره شده بیمار بر روی دستگاه از طریق پیام کوتاه به دکتر معالج وی نیز کمک فراوانی می‌کند.

او گفت: که بیش از 25 میلیون بیمار مبتلا به آلزایمر در سراسر دنیا وجود دارد، گفت: پیش‌بینی‌ها حاکیست تا 20 سال آینده، تعداد مبتلایان به این بیماری به بیش از دو برابر برسد.

استاد دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر گفت: در اجرای این طرح تحقیقاتی، دانشجویان رشته‌های فنی و مهندسی این دانشگاه همکاری کردند که مهندس امید طوطیان اصفهانی به عنوان طرح تحقیقاتی دانشجویی از آن بهره برد و نتایج این طرح نیز در مجله‌های بین‌المللی IJAEPR و IJITEE منتشر شده است.

20203

کد خبر: 589083

وب گردی

وب گردی