افتتاح نخستین هتل دریایی ایران با طرح ترنج در جزیره کیش

همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، 15 طرح خدماتی، صنعتی و گردشگری از جمله نخستین هتل دریایی ایران با طرح ایرانی و سنتی «ترنج»، در جزیره کیش به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسکانیوز، این پروژه‌ها توسط مسعود سلطانی‌فر، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و اکبر ترکان دبیر شواری عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و علی اصغر مونسان، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش شب گذشته (22 بهمن) در جزیره کیش به بهره‌برداری رسید.

در مراسم افتتاح پروژه‌ها، چند مجتمع مسکونی و دو هتل که از یکی از آن‌ها با 100 سوئیت با کف شیشه‌ای و دارای استاندارد پنج ستاره و روی دریای جنوب ساخته شده و طرح ساخت اتاق‌هایش شبیه طرح ایرانی و سنتی «ترنج» است، به بهره‌برداری رسیدند.

برخی دیگر از این طرح‌ها شامل طرح توسعه و نوسازی پلاژ آقایان، بهره‌برداری از محل آماده‌سازی رقابت‌های جهانی والیبال ساحلی، کارخانه ساخت تجهیزات صنعتی قابل استفاده در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی و پالایشگاهی، کارخانه ساخت تجهیزات مکانیکی و تعمیر و نگهداری خطوط لوله نفت و گاز است.

همچنین مجتمع ویلایی مجهز 100 واحدی، آزمایشگاه استاندارد کیش به عنوان نخستین آزمایشگاه تخصصی نساجی در استان هرمزگان، سردخانه سه هزار و500 تنی به مساحت دو هزار و 500 مترمربع با 28 واحد 25 تا 100 مترمربعی و مجتمع مسکونی با 12 هزار مترمربع شامل 459 واحد مسکونی، تجاری و اداری از دیگر طرح‌های است که همزمان با 22 بهمن در جزیره کیش به بهره‌برداری رسیدند.

پارک تفریحی گلستان با مساحت بیش از 174 هزار متر مربع، فاز دوم پارک شهر و پارک هور با وسعت شش و نیم هکتار و چند پارک نیز در این پروژ‌ها افتتاح شدند.

20106

کد خبر: 599661

وب گردی

وب گردی