۳ دلیل گرانی گوشت گوسفندی در بازار /قیمت هر شقه گوشت؛ 34 هزار تومان

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی، گفت: افزایش قیمت گوشت گوسفندی در سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد بیشتری همراه بوده است.

علی اصغر ملکی، رییس اتحادیه گوشت گوسفندی در گفت وگو با ایسکانیوز، درباره وضعیت فعلی قیمت گوشت در بازار،گفت: نزدیک به 2 ماه است که گوشت گوسفندی در بازار با افزایش قیمت 4 تا 5 هزار تومانی مواجه شده است.

او، درباره عوامل تاثیرگذار برافزایش قیمت گوشت قرمز در این بازه زمانی،گفت: با توجه به نزدیک شدن به ایام آخر سال، میزان دام های زنده که برای تامین گوشت مورد نیاز سال 94 پیش بینی شده بود درحال اتمام است.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی، اظهار داشت: افزایش قیمت بیش از حد گوشت قرمز درسال جاری به دلیل این امر بوده است که دامداران با توجه به گران بودن علوفه، دام های زیادی را برای ایام آخر سال نگهداری نکرده و دام ها را در بازار عرضه و ذبح کردند، بنابراین با توجه به این موارد و نزدیک شدن به ایام آخر سال تعداد دام زنده در بازار کم شده است.

ملکی، با بیان اینکه افزایش قیمت دلار باعث تشدید قاچاق دام از مرزهای کشور شده است، تصریح کرد: افزایش قیمت دلار باعث ترغیب افراد برای قاچاق دام زنده شده است.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی، گفت: هرساله با نزدیک شدن به ایام آخر سال تقاضا برای مصرف گوشت گوسفندی افزایش پیدا می کند.

ملکی، تصریح کرد: هر ساله با نزدیک شدن به ایام پایانی سال بازار با افزایش قیمت مواجه می شود اما افزایش قیمت گوشت گوسفندی در سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد بیشتری همراه بوده است.

رییس اتحادیه گوشت گوسفندی در ادامه تصریح کرد: امسال میزان ذبح گوسفند برای مسافران اربعین بیش از حد معمول بوده که این امر تاثیر خود را در ایام آخر سال در بازار نشان داده است.

او، درباره قیمت هر شقه گوشت گوسفندی در بازار، گفت: درحال حاضر قیمت هر شقه گوشت گوسفندی بین 33 تا 34 هزار تومان است که به مردم عرضه می شود.

401102

کد خبر: 600236

وب گردی

وب گردی