اکران فیلم مستند"محمدرضا لطفی، مکتب خانه میرزا عبدالله"

فیلم مستند "محمدرضا لطفی، مکتب خانه میرزا عبدالله" با حضورنصرت پناهی نژاد کارگردان این فیلم پنج شنبه 29 بهمن ساعت 20 درفرهنگ سرای ارسباران به نمایش عمومى درمی آید.

به گزارش ایسکانیوز این فیلم مستندی است که در بهار سال 1392 در مکتب خانه میرزا عبدالله تهیه شده است، کمتر از یک سال پیش از آنکه محمدرضا لطفى چشم از جهان فروبندد. در این فیلم مستند ،محمدرضا لطفى درباره ى زندگى هنرى خود، راه اندازى مکتب خانه میرزا عبدالله در دهه هاى پیشین و شیوه تدریس موسیقى با کارگردان فیلم به گفتگو مى نشیند و بدین ترتیب دوربین نصرت پناهى نژاد با به تصویر کشیدن کلاس هاى محمدرضا لطفى، سایر مدرسین و شاگردان آموزشگاه در خرداد ماه سال ١٣٩٣ روایتگر آخرین دوره ى کلاس هاى مکتب خانه میرزا عبدالله با حضور محمدرضا لطفى است. نصرت پناهی نژاد علاوه بر کارگردانی، فیلم بردارى و صدا برداری، مونتاژ فیلم را نیز برعهده داشته است. لوئیزا مازایی و نصرت پناهی نژاد تهیه کنندگان فیلم هستند و این نخستین بار است که فیلم در ایران به نمایش عمومى گذاشته مى شود.

نصرت پناهى نژاد متولد سال ١٣٣٢ درشهر اهواز است. او در سال ١٣٥٥ به ایتالیا مهاجرت کرد و فارغ التحصیل رشته تاریخ سینما از دانشگاه بولونیا مى باشد. پس از گذراندن دوره ى عکاسى خبرى و دوره ى تخصصى فیلم سازى و سینما، به برپایى نمایشگاه هاى عکاسى متعدد همت گمارد. علاوه بر آن فیلم هاى مستند و هنرى (Video Art) او با موضوع شخصیت هاى هنرى و ادبى در فستیوال هاى مختلف شرکت کرده به نمایش عمومى درآمده اند. نصرت پناهى نژاد از سال ١٣٧٢ ساکن پالرمو در جنوب ایتالیا است و فیلم هاى مستند و هنرى زیادی در ارتباط با فرهنگ و میراث تاریخى پالرمو تهیه و کارگردانى کرده است.

علاقه مندان برای تماشای این فیلم می توانند به فرهنگ سرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی ، بالاتراز پل سیدخندان، خ جلفا مراجعه یابرای کسب اطلاعات بیشترباشماره تلفن-22872818 تماس بگیرند.

504502

کد خبر: 600252

وب گردی

وب گردی