قتل کارگر18 ساله  افغانی برای یک  آبپاشی ساده /متهم  به  زابل گریخته بود

آبپاشی یک کارگر افغانی روی دوستش در ساختمانی نیمه کاره به قتل او منجر شد. پنجم آبان امسال وقوع یک فقره درگیری منجر به قتل به کلانتری ١٢٦ تهرانپارس اعلام شد. ماموران با حضور در محل با جنازه کارگری ١٨ساله از اتباع افغانستان در ساختمانی نیمه کاره روبه‌رو شدند که به دلیل اصابت جسم تیز از ناحیه قفسه سینه به‌شدت دچار جراحت شده و جان خود را از دست داده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از اعتماد با تایید وقوع قتل از سوی بازپرس کشیک دادسرای جنایی، جسد به پزشکی قانونی منتقل و پرونده‌ای با موضوع «قتل عمد» تشکیل شد و برای رسیدگی در اختیار کارآگاهان پایگاه دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با آغاز تحقیقات، پزشکی قانونی علت مرگ را «اصابت یک ضربه چاقو به قفسه سینه مقتول» اعلام کرد. همزمان تیمی از کارآگاهان برای بررسی صحنه جرم به محل وقوع قتل اعزام شدند و کارگران ساختمان نیمه کاره را مورد بازجویی قرار دادند. همه آنها در اظهارات مشابهی به کارآگاهان گفتند: «روز حادثه، عیسی - متهم- هنگام آبپاشی دیوارهای سیمانی ساختمان، به شوخی مقداری آب روی کارگران ریخت که احمد هم جزو آنها بود. او از این شوخی عصبانی شد و از طبقه پایین به محلی که عیسی بود آمد و با او درگیر شد. آنها با هم دست به یقه شدند و عیسی در یک لحظه با چاقو یک ضربه به سینه احمد زد و او را کشت. وقتی فرار کرد ما با پلیس تماس گرفتیم.»
با ثبت حرف‌های شاهدان حادثه، تیمی از کارآگاهان شناسایی مخفیگاه متهم را در دستور کار خود قرار دادند و پس از مدتی متوجه شدند که او به زابل گریخته و در یکی از سوپرمارکت‌های این شهر به عنوان کارگر مشغول به کار شده است. با اطلاعات به‌دست‌آمده، مخفیگاه عیسی شناسایی و کارآگاهان پایگاه دهم، ٢٨ بهمن، پس از اعزام به زابل موفق به دستگیری او شدند. متهم در همان بازجویی‌های ابتدایی به قتل اعتراف کرد و گفت: «آن روز در طبقه پایین مشغول به کار بودم که احمد از بالا روی من آب ریخت. عصبانی شدم و کنترلم را از دست دادم. چاقویی که آنجا بود برداشتم و ضربه‌ای به او زدم و فرار کردم. در این مدت در زابل، در یک مغازه کارگری می‌کردم.»
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان جزییات پرونده از صدور قرار بازداشت موقت برای متهم و ادامه تحقیقات از او برای تکمیل تحقیقات خبر داد.

105105

کد خبر: 601709

وب گردی

وب گردی