آخوندی : دسترسی به هواپیماهای مدرن ضرورت دارد

وزیر راه و شهرسازی بر لزوم ایجاد شرکت لیزینگ هواپیمایی در کشور تاکید کرد و گفت:دسترسی به هواپیماهای مدرن ضرورت دارد.

به گزارش ایسکانیوز؛ عباس آخوندی در حاشیه همایش جامعه مهندسی و مدیریت اخلاق حرفه‌ای که امروز یکشنبه در ساختمان جامعه مهندسان مشاور ایران برگزار شد در خصوص بحث ایجاد شرکت لیزینگ هواپیمایی در کشور در جمع خبرنگاران،اعلام کرد: این بنگاه‌ها باید ایجاد شود تا ما مطمئن باشیم همواره امکان دسترسی به هواپیماهای مدرن برای همه شرکت‌ها در کشور وجود دارد.

وی،افزود: مسئله‌ای که ما از ابتدا در بازسازی صنعت هوانوردی در مورد آن بحث داشتیم مواردی از جمله بازسازی ساختاری بنگاه‌ها، ورود هواپیماهای جدید و ایجاد ساختاری برای بنگاه لیزینگ مانند تمام دنیا بود.

آخوندی، در ادامه وظیفه این بنگاه در صورت ایجاد را تأمین هواپیما و در اختیار گذاشتن آن به تمامی شرکت‌های خطوط هواپیمایی خصوصی ایران اعلام کرد و گفت: این بنگاه‌ها باید ایجاد شود تا ما مطمئن باشیم همواره امکان دسترسی به هواپیماهای مدرن برای همه شرکت‌ها در کشور وجود دارد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین افزود: ما با کمک شرکت‌های بین‌المللی مقدمات ایجاد یک لیزینگ هواپیمایی برای ایران را فراهم می‌کنیم که قدرت تأمین حدود 200 هواپیما را به صورت پیوسته داشته باشد و بتواند از شرکت هواپیمایی ایران حمایت کند.

آخوندی در ادامه از تلاش ایران برای جذب مشارکت شرکت‌های بین‌المللی در این حوزه خبر داد و گفت: در حال حاضر تلاش می‌کنیم در حوزه لیزینگ مشارکت شرکت‌هایی که علاقمند به تأمین هواپیما برای ایران هستند را جذب کنیم که کشور عمان نمونه‌ای از این کشورها به شمار می‌رود.

وی در ادامه سخنانش در پاسخ به پرسشی پیرامون برنامه‌های خروج مسکن از وضعیت رکود بیان کرد: بحث مسکن به شدت به حوزه تقاضا و حوزه تقاضا به کل اقتصاد کلان کشور وابسته است که ما در حال حاضر شاهد آثار خروج تدریجی مسکن از این وضعیت هستیم. این تصور که کسی می‌تواند تقاضای بزرگی را در حوزه مسکن به صورت منتزع از کل ساختار اقتصاد داشته باشد، تصوری منطبق با واقعیت نخواهد بود.

وی، در پایان از رشد شاخص‌های خرید و فروش مسکن در 3 تا 4 ماه گذشته در کشور خبر داد و گفت: امیدوارم آثار فعالیت‌های انجام شده در این حوزه در سال 95 آشکار شود و همگی شاهد آن باشیم.

401401

کد خبر: 602073

وب گردی

وب گردی