مصرف سی ان جی کشور از مرز 21 میلیون متر معکب گذشت

مدیر طرح احداث جایگاه های سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، با اشاره به راه اندازی 54 جایگاه جدید در سال 94 ، گفت: هم اکنون مصرف سی ان جی در کشور از 21 میلیون متر مکعب در روز گذشته است.

به گزارش ایسکانیوز، امیر وکیل زاده، با اشاره به راه اندازی 15 جایگاه سی ان جی در ایام دهه فجر امسال در کشور،گفت: تا پایان امسال 10 جایگاه سی ان جی دیگر در کشور به بهره برداری می رسد، که از این تعداد دو جایگاه در پایانه آزادی شهر تهران قرار دارد، از این رو می توان با راه اندازی آنها شاهد تحول در توزیع سوخت سی ان جی در غرب استان تهران بود.

وکیل زاده، با بیان این که ظرفیت سوخت گیری در جایگاههای سی ان جی کشور به دو میلیون و 636 هزار مترمکعب در ساعت رسیده است،گفت: هم اکنون 13 هزار و 424 نازل گاز سی ان جی در کشور فعال است.

وی، با اشاره به راه اندازی 54 جایگاه جدید در سال 94 گفت: هم اکنون مصرف گاز سی ان جی در کشور از 21 میلیون متر مکعب در روز گذشته است و نسبت به پارسال مصرف این حامل انرژی 5 درصد رشد داشته است.

براساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است، نرخ کارمزد ویژه ساخت جایگاه به وسیله بخش خصوصی در کلانشهرها 140 تومان و در غیر کلانشهرها 120 تومان پیش بینی شود.

امیر وکیل زاده، پیش از این با بیان این که پیشنهاد شده است کارمزد ویژه به بیش از مقادیر کنونی افزایش یابد، اظهار کرده بود: این افزایش پس از بررسی در وزارت نفت، برای تصویب به شورای اقتصاد ارسال شده است.

به گفته وکیل زاده پیشنهاد وزارت نفت مبنی بر افزایش کارمزد ویژه و ارسال آن به شورای اقتصاد با هدف ترغیب بخش خصوصی به ساخت جایگاههای سی ان جی صورت گرفته است.

مدیر طرح احداث جایگاههای سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، تصریح کرده بود: افزایش عدد پیش بینی شده به کارمزد ویژه کنونی (140 تومان در کلانشهرها و 120 تومان در غیرکلانشهرها) به قدری قابل توجه است که انتظار می رود سرمایه گذاران استقبال خوبی از آن داشته باشند.

به گفته وی، در صورت تصویب نرخ جدید کارمزد ویژه در شورای اقتصاد سرمایه گذار حاضر می شود زمین مناسب با کاربری جایگاه را حتی با وجود گران بودن آن تامین کند.

تخصیص کارمزد ویژه 140 تومان برای فروش هرمترمکعب گاز در کلانشهرها و 120 تومان در غیرکلانشهرها از مصوبه های شورای اقتصاد در اسفند سال 1392 است که به مدت هفت سال به سازندگان آنها پرداخت خواهد شد.

401/602

کد خبر: 602653

وب گردی

وب گردی