آمادگی پذیرش چندبرابری نمونه های سلول های بنیادی فراهم می شود

مدیرعامل بانک خون بندناف رویان گفت: با افزایش تجهیزات آزمایشگاهی پیشرفته در سال آینده، آمادگی پذیرش چندبرابری نمونه های سلول های بنیادی در این بانک خون فراهم می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، مرتضی ضرابی گفت: با توجه به استقبال مردم از ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف، تاکنون بیش از 60 هزار نمونه در بانک خانوادگی خون بندناف رویان ذخیره سازی شده است.
او گفت: این مجموعه با تمام توان به دنبال ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف است و با حداکثر ظرفیت تلاش می کند که در این مسیر حرکت کند.
ضرابی با تاکید بر اینکه، خدمات ذخیره سازی سلول های بنیادی خون بندناف رویان مطابق با استاندارهای بین المللی است، گفت: در این فرآیند استانداردهای جهانی NETCORD کاملا رعایت می شود.
مدیرعامل بانک خون بندناف رویان گفت: با ذخیره سازی تحت بالاترین استانداردها، امکان تبادل نمونه با سایر کشورها نیز فراهم می شود.
ضرابی در مورد فعالیت های بانک خون عمومی رویان نیز ادامه داد: برای ذخیره سازی نمونه در بانک عمومی نیازمند اعتبارات دولتی هستیم که چند سالی است تعیین اعتبار نشده است.
او ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته از سوی وزارت بهداشت در سال جاری در زمینه گسترش پذیره نویسی اهداکنندگان سلول های بنیادی خون محیطی و خون بندناف فراهم شده است و امیدواریم با تامین اعتبارات مورد نیاز، بانک عمومی خون بندناف نیز در کنار بانک خصوصی توسعه یابد.

20103

کد خبر: 603550

وب گردی

وب گردی