عملکرد صدا و سیما در طول انتخابات چگونه بود؟

روابط عمومی صداوسیما با انتشار گزارشی، عملکرد شبکه‌های مختلف تلویزیونی و رادیویی در انعکاس حضور مردم پای صندوق‌های رأی را تشریح کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در گزارش صداوسیما آمده است: «انتخابات، مظهراراده ملی است. یک بزنگاه حساس تاریخی که قراراست مردم یک سرزمین، تقدیر و سرنوشت سیاسی خود را رقم بزنند و در جمهوری اسلامی ایران که تجلیگاه مردم سالاری دینی و میزان، رای ملت است، به فرمایش مقام معظم رهبری، انتخابات یک آزمون بزرگ برای عزت و آبروی ملی و سرمایه گذاری عظیم ملت ماست.

بدیهی است بخش عمده‌ای از صیانت و پاسداشت این سرمایه و مظهر عزت و کرامت ملی که باید پشتوانه امنیت ما باشد در گرو عملکرد سازمان صدا و سیما به عنوان رسانه ملی در قبال این رخداد عظیم است.

بر این مبنا و با لحاظ کردن انتظارات مقام معظم رهبری از رسانه ملی که وظایف اطلاع رسانی، و نقد و نظارت، تبادل آراء و ترغیب مردم به حضور گسترده در انتخابات و تشویق به انتخاب اصلح را در اولویت قرار دادند رسانه ملی تدارک گسترده‌ و ویژه‌ای را برای برگزاری این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در نظر گرفت و ازمدتها قبل از شروع انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی که ارکان اسلامیت و جمهوریت نظام را غنا می بخشند، تمهیدات و برنامه ریزی های لازم را برای تنویر افکار عمومی وگرم نگه داشتن تنور انتخابات و ایجاد زمینه لازم برای حضور آگاهانه و شور‌مندانه مردم، فراهم کرد.

گواه این تلاش، طراحی، تولید و پخش انواع برنامه‌های متنوع انتخابات محور در تمام شبکه های ملی و محلی در مقطع زمانی سه ماهه آذر تا پایان انتخابات و تدارک 789 عنوان برنامه انتخاباتی به مدت 7 هزار و 124 ساعت در تمام شبکه های سیما و صدای ملی، محلی و برون مرزی بود.

این برنامه ها در قالب و ساختارهایی نظیر برنامه های گفت و گو محور، مجله تلویزیونی، مستند اینفوموشن و نمایشی عرضه شد. این اقدامات با بسیج همه بخش‌های مختلف سازمان در پوشش خبری - تصویری - گزارشی لحظه به لحظه از حماسه حضور پرشکوه مردم در روز رأی‌گیری به اوج خود رسید. تلاشی که هم از سوی مقام معظم رهبری مورد تقدیر و تایید قرار گرفت و هم قدردانی رییس سازمان صدا و سیما را از همکاران خود در بخش‌های مختلف به ویژه از خبرنگاران، گزارشگران و معاونت های مختلف که با عملکرد خود نقش بی بدیلی در برگزاری انتخاباتی آرام، با شکوه و نمایش سیمای همدلی و حضور ملی داشتند را در پی داشت.

بر این اساس رسانه ملی در روز برگزاری انتخابات ماموریت های خود را در حوزه رادیو و تلویزیون، بر اعزام تیم های خبری، تولیدی و استقرار واحد های ثابت در سطح شهر و مراکز اخذ رأی استوار کرد تا هیچ جلوه‌ای از این حماسه عظیم از دید دوربین های سیما و امواج رادیوی جمهوری اسلامی مغفول واقع نشود.»

502502

کد خبر: 604750

وب گردی

وب گردی