استاندار یزد اعلام کرد: استان یزد هفدهم اسفند ماه امسال میزبان رئیس جمهور است.

به گزارش ایسکانیوز، سیدمحمد میرمحمدی در نشست خبری که به منظور اطلاع رسانی سفر رئیس جمهور به استان یزد برگزار شد، با اشاره حضور پرشور اقشار مختلف جامعه در دهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، اظهار کرد: رسانه نقش مهمی در ایجاد شور و نشاط اجتماعی ایفا می‎‎کنند.

وی توسعه عرصه‎‎های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را مستلزم آگاهی‌سازی جامعه دانست و بیان کرد: هرچه آگاهی افزایش یابد، شفافیت تدوین برنامه‌ها بیشتر و خطا در اجرای برنامه‌ها کمتر می‌شود.

میرمحمدی با اشاره به ضرورت ایجاد وحدت و همبستگی بین اقشار مختلف جامعه، گفت: استان یزد 17 اسفندماه امسال میزبان رئیس جمهور اسلامی ایران خواهد بود.

وی مسئله کمبود آب را از جمله مهمترین مشکلات و دغدغه های استان یزد عنوان کرد و ادامه داد: موضوع طرح انتقال آب به استان یزد با موافقت رئیس جمهور و مصوبه شورای عالی آب، صورت عملی به خود گرفته و اعتبارات لازم از سوی دولت تأمین شده است.

استاندار اجرایی کردن طرح‎‎های کمربند سبز و بیابان‌زدایی در استان را از جمله موارد مورد توجه رئیس جمهور دانست و خاطرنشان کرد: ارتقای سطح کمی و کیفی بازاریابی و تقویت بازارهای همجوار در راستای حمایت از واحدهای صنعتی استان یزد، از دیگر موارد مطرح شده در راستای سفر رئیس جمهور به استان یزد است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه مراکز علم و فناوری با هدف ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی استان یزد، تصریح کرد: ایجاد زیرساخت‎‎های جدید و تقویت زیرساخت‎‎های موجود فرهنگی و علمی در دستور کار استانداری یزد است.

میرمحمدی موارد مربوط به حمل و نقل، بهداشت و درمان و آب رسانی به مناطق روستایی را از دیگر موارد حائز اهمیت عنوان کرد و افزود: بیمارستان تأمین اجتماعی ویژه بیماران سرطانی در یزد راه‌اندازی می‌شود.

استاندار در پایان نیز با اشاره به اختصاص 130 میلیارد تومان بودجه گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار استان، بیان کرد: افتتاح و کلنگ زنی پنج طرح موثر، دیدار با مردم یزد، دیدار با نخبگان، شرکت در جلسه شورای اداری و دیدار با اصحاب رسانه استان، از جمله برنامه های سفر یک روزه رئیس جمهور به استان یزد است.

1010

کد خبر: 604967

وب گردی

وب گردی