معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی: باید برای معرفی میراث فرهنگی و تاریخی بوشهر، بیشتر تلاش کرد

دکتر سید طه هاشمی که برای شرکت در نخستین گردهمایی میان استانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به بوشهر سفر کرده است، امروز با دکتر عبدالکریم مشایخی رییس بنیاد ایران‌شناسی شعبه این استان دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در این دیدار گفت: از نکات حائز اهمیت تاریخی در بوشهر این است که همزمان ۱۰ کشور در این استان نمایندگی داشتند و باید برای معرفی میراث فرهنگی و تاریخی بوشهر، بیش از پیش تلاش کرد.

هاشمی با توجه به بیانات رهبر انقلاب در خصوص این که جوانان ما چهره‌های ورزشی و هنری دنیا را بهتر از مفاخر کشور خودمان می‌شناسند، تصریح کرد: در همین راستا دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نخستین دانشگاه در سطح کشور به معرفی مفاخر علمی، فرهنگی و... در چهار سطح محلی، استانی، ملی و بین المللی پرداخته و پژوهشکده میراث راه‌اندازی کرده است.

وی با بیان اینکه دو سال پیش بخشنامه معرفی مفاخر و مشاهیر در استان‌ها به همه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد، ادامه داد: تاکنون ۲۵۰۰ نفر از مفاخر و مشاهیر حوزه‌های مختلف دینی، فرهنگی، اجتماعی و هنری شناسایی شده‌اند و کار معرفی آنان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در دستور کار قرار گرفته است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: این شخصیت‌ها با همکاری گروه‌های آموزشی در سراسر کشور مرتبط با موضوع‌های حوزه فرهنگ، تاریخ تمدن، حوزه ادبیات فارسی و حوزه‌های مرتبط با رشته‌های علوم قرآنی، دینی و مجموعه علوم انسانی فعال خواهند شد تا نسبت به زندگینامه و تجدید آثار آنان اقدام شود.

هاشمی اضافه کرد: از دیگر طرح‌هایی که در دانشگاه آزاد اسلامی در دست اجراست، گرامیداشت مناسبت‌ها و برگزاری برنامه‌هایی که است بتواند این شخصیت‌ها را به جوانان کشور معرفی کند و آثار آنان دوباره در اختیار عموم قرار گیرد.

وی افزود: خوشبختانه دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی نیز توجه خاصی به مقوله فرهنگ و تاریخ دارد و دستور داده پایان نامه‌های دانشجویی بر موضوع مفاخر و مشاهیر متمرکز شود.

دکتر عبدالکریم مشایخی رییس بنیاد ایران‌شناسی شعبه بوشهر نیز با معرفی آثار برخی از شخصیت‌های علمی و فرهنگی این استان، برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی برای معرفی مفاخر و مشاهیر بوشهر اعلام آمادگی کرد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی پس از گفت‌و‌گو با مشایخی، از موزه مردم‌شناسی بوشهر بازدید کرد.

در این دیدار، دکتر یوسف قیصری دبیر هیات امنا و رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر، دکتر حبیب الله اسماعیلی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علیرضا صامت مدیرکل امور دانشجویی، دکتر طهمورث آقاجانی مدیرکل امور فارغ التحصیلان، دکتر بابک فرزانه رییس پژوهشکده قرآن و عترت و مهندس سید کاظم هاشمی رییس دفتر معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، همراه دکتر سید طه هاشمی بودند.

20101

کد خبر: 605913

وب گردی

وب گردی