آیت الله صانعی: سیاهی لشگر نشوید

اگر بنده بگویم یا شما بگوئید فلانی ثروت مملکت را کجا برد؟ می گویند "آقا غیبت نکن غیبت حرام است!"

به گزارش ایسکانیوز به نقل از شبکه مجازی آستان، یکی از مراجع عظام تقلید گفت: امروز کسانی که با اسلام واقعی بد هستند و به قول امام امّت (سلام الله علیه) بدنبال اسلام آمریکایی اند و در واقع مروج اسلام سرنیزه و خشونت و پول و اعمال قدرت هستند ، از اینکه دو نفر هم با هم جمع بشوند ناراحت هستند.البته ما هنوز به آنجا نرسیدیم و انشالله مملکت ما به آنجا نمی رسد.

آیت الله العظمی یوسف صانعی در دیدار جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران، اظهار کرد: عده ای برای تامین منافع خودشان دنبال این هستند که مردم را همواره در جهل نگه دارند اینها برای اینکه مردم مسائل رانفهمند و آگاه نشوند تا کسی می اید حرفی بزند سریع به او می گویند این حرف ها غیبت است و حرام، عجیب است جنایتکاران هر کاری می خواهند بکنند عیب نیست، امّا اگر بنده بگویم یا شما بگوئید فلانی ثروت مملکت را کجا برد؟ می گویند "آقا غیبت نکن غیبت حرام است!"

وی با بیان اینکه این شیوه ها تازگی ندارد و مشابه آن را در حادثه عاشورا داشتیم افزود: در آن زمان هم برای اینکه مردم اعتراض نکنند تا کسی می آمد حرف بزند می گفتند غیبت نکنید که حرام است ؟!

این مرجع تقلید تصریح کرد: ابن ابی مخنف مورخ می گوید، پس از حادثه عاشورا قرآن را جزء جزء می کردند، دو نفر که می رفتند حرف بزنند، می گفتند بگیرید قرآن بخوانید به ما چه؛ آنها با هم دعوا داشتند و تمام شد! این مساله بدین جهت بود که مردم نفهمند مسائل را و آگاه نشوند به مسائل.

آیت الله العظمی صانعی در بخش دیگری از سخنانش به تشدید فشارها علیه یاران امام و انقلاب اشاره کرد و گفت: مطمئن باشید کسانی که از امام و یاران امام سیلی خورده اند در صدد انتقام هستند و اعمال برخی فشارها و تشدید فشارها برای مهیا کردن زمینه انتقام است.

یار دیرین امام ضمن توجه به این که افراد باید خودشان را برای تحمل شدائد آماده کنند به بیان یک قطعه تاریخی پرداخت و ادامه داد: امام صادق سلام الله علیه می فرماید که نافع ترین و شریف ترین سبزه خُرفه است ، آنوقت خرفه سبزی حضرت زهرا سلام الله علیها بود ، دشمنان اهل بیت علیهم السلام برای اینکه این عنوان را بگیرند و به جایش یک عنوان بدی را بیاورند اسم خرفه را بنی امیه گذاشت بقلة الحمقا یعنی سبزی آدمهای نادان حتی روی سبزی و روی گیاه بیابان اینها حساس شدند و شما می توانید با توجه به این مطلب تاریخی مبارزه دشمنان امام علیه یاران امام سلام الله علیه را به خوبی متوجه باشید و تحلیل کنید .

وی با اظهار تاسف از این وضعیت و تشدید فشارها علیه یاران امام، عنوان کرد: تنها راه مبارزه با این جریان آگاهی دادن به جامعه است راهی که من از حدود 10 سال قبل بر ان تاکید دارم .

آیت الله العظمی صانعی توصیه دیگری هم به دانشجویان داشت و آن اینکه، هر کجا که احتمال می دهید حضور شما در آنجا احتمال ضرر به اسلام در آن وجود دارد به آنجا نروید اگراحتمال دادید این به ضرر اسلام تمام می‌شود سیاهی لشگر هم نشوید برای کوبیدن اسلام ،سیاهی لشکر شدن گناه کسی را دارد که خودش جزو لشکر است "من رضی بفعل قوم فهو منهم "

وی به دانشجویان توصیه کرد: همواره در زندگی اشان اهل صراحت لهجه و صداقت باشند. مرحوم آقای فلسفی در یکی از منبرهایشان در خصوص عوامل پیشرفت پیغمبر (ص) می‌گفت یکی از عوامل پیشرفت پیغمبر اسلام صراحتش بود و صداقت پیغمبر (ص).

این مرجع تقلید افزود: به برخی افراد و وعده هایشان نباید اعتماد کرد؛ چرا که معلوم است بعد از انتخابات خلاف آن عمل می کنند، جامعه ما نیازمند افرادی است که به وعده‌هایشان عمل کرده، با صراحت حرفهایشان را بزنند و ثابت کنند از فشارها هراسی ندارند .

همچنین در ابتدای این دیدار جمعی از اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به بیان دغدغه های خود پیرامون وضعیت جامعه و دانشگاه و همچنین رسالت انجمن های اسلامی در قبال حفظ و ارتقاء دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداختند.

201/201

کد خبر: 606512

وب گردی

وب گردی