سید حسن خمینی: صدقه در ورزش ثوابی است که تا همیشه به یادگار می ماند

فرزند یادگار امام خمینی (ره) گفت: صدقه و خیرات در توسعه ورزش، ثوابی است که تا همیشه به یادگار می ماند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی عصر چهارشنبه در نخستین همایش خیرین ورزشیار، با اشاره به روایات و احادیث مختلف درخصوص اهمیت خیرات و صدقه در اسلام ،افزود: در فرهنگ دینی ما، برای صدقه و کارهای خیر دستورهای زیادی وجود دارد و ثواب بسیار بزرگی برای آن در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه بهترین کار خیر، صدقات جاریه است، اظهار داشت : ایران جامعه جوانی دارد و افرادی که سرانه و یا فضاهای ورزشی در مناطق محروم ایجاد می کنند، بسیاری از ناهنجاری های جامعه را کاهش می دهند و به طور حتم ثواب فراوانی در انتظار آنها خواهد بود.
فرزند یادگار امام خمینی (ره) گفت: پیوند عمیقی بین ورزش قهرمانی و عمومی وجود دارد و ایجاد نشاط اجتماعی می تواند نقش بسزایی در توسعه کشور داشته باشد.
وی با بیان اینکه در حوزه ورزش راه نرفته زیادی پیش رو داریم، افزود : دولت و وزارت ورزش و جوانان تلاش های زیادی انجام می دهند تا بتوانند سرانه و فضاهای ورزشی کشور را افزایش دهند.
حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی اظهار داشت : واقعیت این است که جایگاه ایران در ورزش با توانمندی های جامعه ما فاصله زیادی دارد، ما باید این فاصله ها را کاهش دهیم که یکی از راهکارها این است که ورزش به عنوان یک واقعیت ضروری در جامعه تا دور افتاده ترین نقاط کشور توسعه یابد.
وی خاطر نشان کرد: برای ایران بسیار نامطلوب است که از میانگین جهانی به میزان دو برابر و یا بیشتر در مقوله ورزش عقب باشد، امیدوارم با تلاش مسئولان و مشارکت فعال خیرین بتوان فاصله های موجود را کاهش داد.
فرزند یادگار امام خمینی (ره) بعد از سخنرانی خود سالن همایش های هتل المپیک تهران را ترک کرد.
در این مراسم، قرار بود وزیر ورزش و جوانان، پیش از سخنان حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی سخنرانی کند اما فرصت خود را دراختیار فرزند یادگار امام خمینی (ره) قرار داد.

601/601

کد خبر: 606676

وب گردی

وب گردی