وزیر کشور: بازتاب انتخابات راضی کننده بود

وزیر کشور گفت: بازتاب انتخابات برای همه از جمله مردم و گروه‌های سیاسی راضی کننده بود؛ چراکه نتیجه انتخابات ربطی به وزارت کشور و شورای نگهبان ندارد و نتیجه را مردم رقم زدند.

به گزارش ایسکانیوز، رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز در آغاز نشست استانداران سراسر کشور، با تقدیر از حضور با شکوه مردم در دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری و تشکر از همه عوامل اجرایی و نظارتی برای برگزاری انتخاباتی امن، سالم و قانونی، اضافه کرد: اعلام ضرورت همدلی و همزبانی دولت و ملت ، بعنوان شعار سال 94 از سوی مقام معظم رهبری ، در انتخابات هفتم اسفند ماه نیز متجلی شد و برای تحقق این شعار که با رهنمود های مقام معظم رهبری، عنایت رئیس جمهور و تلاش بی وقفه همه کارکنان وزارت کشور در مرکز و استانداری ها به عنوان عوامل اجرایی حاصل شد، خدا را شاکریم.
وزیر کشور گفت: یکی از راههای شکرگزاری به خاطر این موهبت بزرگ الهی ، تلاش مضاعف برای پاسخگویی به خواستها و مطالبات مشروع مردم و تحقق آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی در تمام ابعاد ، به ویژه ابعاد اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی است.
دکتر رحمانی فضلی با تشریح روند فعالیت ستاد انتخابات کشور و تعامل مثبت با شورای نگهبان گفت: تمام مسائل و موارد برگزاری انتخابات را قدم به قدم و با هماهنگی کامل از جمله تعیین اعضای هیاتهای اجرایی هر دو انتخابات و معتمدین دو هیات بطور مشترک پیش بردیم و شرایط به گونه ای پیش رفت که تعداد گلایه ها، اعتراضات و یا تقاضای رسیدگی به نتایج انتخابات انگشت شمار و نتایج اعلام شده نیز مورد توافق همگان بود.
وزیر کشور با اعلام امیدواری برای تسریع در روند اعلام صحت برگزاری انتخابات از سوی شورای نگهبان برای تداوم نشاط سیاسی در کشور گفت: انتخابات هفتم اسفند علاوه بر نظارت قانونی از سوی شورای نگهبان با بیشترین نظارت از سوی مردم، گروه های سیاسی و رسانه های داخلی و خارجی همراه بود و همگان بر حضور با شکوه مردم در انتخابات صحه گذاشتند و سلامت انتخابات را تایید کردند.
رحمانی فضلی با بیان عملکرد مطلوب و مناسب مجموعه وزارت کشور در مواجهه با تبعات حادثه منا در کشور و کنترل هیجانات و التهابات داخلی ناشی از حادثه غم انگیز جانباختن زائران حرم امن الهی و اعزام حدودا 2 میلیون زائر به عتبات عالیات و برگزاری راهپیمایی با شکوه اربعین حسینی در فضای امن و مدیریت خوب و آبرومند این حرکت عظیم بویژه در استانهای خوزستان و ایلام ، به تشریح مهمترین ماموریت های استانداران سراسر کشور در سال آینده پرداخت و گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی برای تحقق مطالبات مردم در حوزه اقتصادی ، از مهمترین اولویتهای سال 95 استانداری ها خواهد بود و تحقق آن بدست مدیران استانی است، چرا که بخوبی از ظرفیتهای استانهای محل ماموریت خود واقفند.
وزیر کشور با مهم خواندن افزایش توانمندی اقتصادی کشور برای رضایتمندی مردم افزود: هر چند که اجرای برجام کمک کننده و تسهیل کننده برای اجرای طرحهای اقتصادی در کشور است، اما به معنی رفع مشکلات نیست و برجام زمانی موثر خواهد بود که از آن به عنوان یک ظرفیت برای پیشبرد امور استفاده کنیم.
دکتر رحمانی فضلی از استانداران خواست با توجه به تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی در کشور اجرای آن را جدی بگیرند و تاکید نمود که چگونگی اجرای آن در استانها در رقابتی سازنده بین استانداران، مبنای قضاوت و ارزیابی عملکرد مسئولان استانها در سال 95 قرار خواهد گرفت.
وزیر کشور با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر حل معضلات مربوط به اعتیاد و حاشیه نشینی تاکید دارند افزود: استانداران فرمایشات معظم له را در موضوع برخورد با معضلات و آسیب های اجتماعی ناشی از این دو پدیده و بویژه مبارزه با مواد مخدر مد نظر داشته باشند و آنرا عملیاتی کنند.
دکتر رحمانی فضلی بر تکریم ارباب رجوع در ادارات دولتی استانها تاکید کرد و گفت: در همه سطوح استانداری ها وفرمانداریها بگونه ای عمل شود که مشکلات نظام اداری رصد و با متخلفان برخورد شود و رضایت مندی مردم و ارباب رجوع فراهم گردد.
وزیر کشور در پایان سخنان خود نیمه دوم سال آینده را دارای فضای انتخاباتی عنوان کرد و گفت: کلید برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 96 از مهر ماه سال آینده زده خواهد شد و از دی ماه 95 این انتخابات فضای سیاسی غالب کشور خواهد بود./ن

201/201

کد خبر: 607002

وب گردی

وب گردی