رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: فردی از سوی رهبری به عنوان تولیت آستان قدس رضوی انتخاب شد که دارای سابقه درخشان است و ارادت محض به ولایت فقیه دارد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، در این مراسم حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، در مراسم معارفه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی با تسلیت سالروز شهادت حضرت زهرا(س)، به انتصاب حجت‌الاسلام رئیسی در جایگاه دادستانی کل کشور اشاره و اظهار کرد: جایگاه دادستانی کل کشور دشوار بود، اما تولیت آستان قدس رضوی از اهمیت بیشتری برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب با این انتخاب، خلاء وجود آیت‌الله طبسی را پر کردند و پس از بررسی‌ها به این نتیجه رسیدند که کسی که بتواند راه آیت‌الله واعظ طبسی را ادامه دهد حجت‌الاسلام رئیسی است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان این‌که «آیت‌الله واعظ طبسی برای خدا و امام رضا(ع) خدمت می‌کرد» یادآور شد: زمانی که به بیمارستان امام رضا(ع) به منظور عیادت از ایشان رفتم وضعیت وی به گونه‌ای بود که توانی در بدن نداشتند، در واقع همه ما انسان‌ها به این شرایط می‌رسیم ولی دنیا محلی برای اندوختن اعمال و خدمات جاودانه است.

محمدی‌گلپایگانی درباره خدمات آیت‌الله واعظ طبسی به آستان قدس رضوی یادآور شد: فقدان آیت‌الله واعظ طبسی در خراسان واقعا برای ما باعث تاسف است، اما گریزی نیست و طبق فرموده قرآن مرگ حق است و از این جهان باید رفت.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: حجت‌الاسلام رئیسی از جمله شخصیت‌هایی است که ابتدای انقلاب مورد اعتماد و عنایت خاص امام(ره) بود و در طول مسئولیت خود خدمات ارزنده‌ای در کل کشور انجام داده است که دادستانی کل کشور آخرین مسئولیت‌ وی بود.

وی همچنین به انتصاب سیداحمد علم‌الهدی به عنوان نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اشاره و عنوان کرد: ایشان نیز همواره مورد عنایت رهبر معظم انقلاب هستند و خطبه‌ها و منش امام جمعه مشهد بسیار برجسته است.

201/201

کد خبر: 607217

وب گردی

وب گردی