برابری دیه  زن و مرد در لایحه  بیمه  شخص ثالث به نفع زنان است

یک حقوقدان و وکیل دادگستری در مورد برابری دیه زن و مرد که پیشتر در لایحه بیمه شخص ثالث مطرح شده و به تایید شورای نگهبان رسید می گوید : این از ابتدا مورد انتقاد جامعه حقوقی بود چرا که بیمه ها یک هزینه ای را بدون در نظر گرفتن جنسیت, می گیرند و سوال این بود که وقتی شما چنین حق بیمه ای را می گیرید چطور وقتی که حادثه ای پیش می آید جنسیت را لحاظ می کنید؟

زهره حاجیان- ایسکانیوز :نعمت احمدی به ایسکانیوز می گوید: سازمان های بیمه گر نمی پرسند که زن سوار خودرو می شود یا مرد وشاید فردا زنی یا مردی را بکشیم, یک حق بیمه می گیرند.

احمدی می گوید : از ابتدا درگیر بودیم همیشه هم اعتراض ما بوده که حق بیمه در بیمه های ثالثبه تعداد سرنشین گرفته می شود یا مثلا کارگاهی را برای آتش سوزی بیمه می کنید یا برای حوادث دستگاهی را بیمه می کنید نمی گویند که این زن یا مرد است و همیشه این مشکل وجود داشت تا این که مجلس مساله را حل کرد .

این حقوقدان می گوید: بیمه شخص ثالث همان بیمه حوادث است بدون در نظر گرفتن جنسیت.

او در پاسخ به این سوال که این مصوبه چقدر کارایی دارد می گوید: این مسئله برمی گردد به جرائم غیرعمدی که مشمول حوادث می شوند.

اصولا در حوادثی که پیش می آید مردم با بیمه یک توافق در مورد حادثه ای می کنند نه نسبت به جنسیت آن. به عنوان مثال می گویند این اتومبیل یا کارگاه در قبال این مبلغ به این میزان بیمه است. حالا چرا موقعی که می خواهد بیمه را بپردازد می خواهند جنسیت را مطرح کنند؟

احمدی در پایان تاکید کرد: طبیعتا این اتفاق به نفع خانم ها است و با تصویب آن در مجلس و تایید شورای نگهبان این مشکل برداشته شد.

105105

کد خبر: 607688

وب گردی

وب گردی