تهران- ایسکانیوز:یک فعال سیاسی اصلاح طلب درباره تشکل ندا گفت: موافق این هستیم که هر جمعی حق دارد فعالیت سیاسی خود را پیگیری کند و اهداف خود را پیش ببرد، اما فکر نمی کنم اصلاحات آنقدر پیر شده باشد که بخواهیم نسل اول آن را کنار بگذاریم و نسل دوم آن را مطرح کنیم.

محسن ترکاشوند عضو شورای مرکزی سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی گفت:سازمان مجاهدین را بدون محاکمه و بی دلیل و حتی بدون اعلام مورد اتهامی از سوی وزارت کشور ممنوع الفعالیت و منحل شده اعلام کردند.

وی افزود: پیگیری های اعضای حزب منجر به این نشد که بدانیم به استناد چه موارد و عدله ای  سازمان منحل شده است.از ان زمان به بعد فضای سیاسی به گونه ای بود که عناصر فعال حزب مانند آقایان نبوی و آرمین و دیگر چهره های شاخص سازمان بازداشت طولانی مدت داشتند و در بازجویی ها که هنوز هم ادامه دارد در رفت و آمد بودند.به همین دلیل عملا توان تشکیل جلسات سازمان مجاهدین به صورت منسجم وجود نداشت.

ترکاشوند با اشاره به اینکه اتفاق خاصی درباره سازمان مجاهدین رخ نداده گفت:آقای سلامتی و مشاورین حقوقی حزب پیگیر بازگشایی حزب بودند اما ظاهر امر نشان می دهد که بنا ندارند این موضوع به نتیجه برسد و اجازه فعالیت دوباره را به حزب بدهند.

این فعال حزبی با اشاره به اینکه فردی قوی هیکل فرد ضعیفی را کتک می زد ، از او پرسیدند به چه دلیل کتک می زنی، پاسخ داد اگر دلیل داشتم که او را می کشتم تاکید کرد: نمی دانم به چه دلیلی منحل شدیم، هیچ دادگاهی برای ما تشکیل نشد و علت انحلال توضیح داده نشد.

وی گفت: در چند سال اخیر این تفکر حاکم بود که کشور را می توان تک حزبی اداره کرد و کشور نیازمند حزب نیست. در حالی که ایجاد احزاب مختلف در کشور و فعالیت آنها یکی از ارکان دموکراسی است.حال به نظر می رسد این تفکرات تغییر کرده باشد.

ترکاشوند همچنین درباره فعالیت تشکل ندا، تاکید کرد: موافق این هستیم که هر جمعی حق دارد فعالیت سیاسی خود را پیگیری کند و اهداف خود را پیش ببرد، اما فکر نمی کنم اصلاحات آنقدر پیر شده باشد که بخواهیم نسل اول آن را کنار بگذاریم و نسل دوم آن را مطرح کنیم.

وی با اشاره به اینکه این رفتار در بین سیاسیون مرسوم و منطقی نیست گفت: این افراد نمی توانند از برند و نام کسی دیگر استفاده کنند.اصلاحات نیاز به نسل بندی ندارد.احزاب اصلاحات، احزابی پویا هستند و مقبولیت عمومی دارند.انقدر اصلاحات و این جریان در افکار عمومی تاثیر گذار و مورد پذیرش است که بتواند در آخرین دقایق نظر تاثیر گذار خود را درباره انتخابات بیان کند و همگان نتیجه اعلام این نظر را دیدند.

این فعال حزبی گفت: هر کسی می خواهد فعالیت سیاسی بکند بهتر است از جیب خود خرج کند و به دنبال اثبات خود باشد. نه با نام یک گروه شناسنامه دارد تلاش کند تا خود را فعال پویا جلوه دهد.

وی با اشاره به اینکه بیان این مساله که احزاب مهم و شناسنامه دار جریان اصلاحات به دلیل برخی مسائل توان فعالیت ندارند دلیل مناسبی برای ایجاد تشکل جدید در این جریان نیست گفت: اینافکار برای توجیه بکار برده می شود و دلیل قانع کننده ای نیست.

وی تاکید کرد: جریان اصلاحات ایجاد تشکل جدید در دل این گروه را قبول ندارد و تایید نمی کند.منطقی نیست که این گره اسم خود را نسل دوم اصلاحات بگذارد.

 
کد خبر: 61572

وب گردی

وب گردی