پنتاگون: روسیه اکثر جنگنده‌های خود را از سوریه خارج کرده است

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، روسیه اکثر جنگنده‌های خود را از سوریه خارج کرده است و به جای آن از توان توپخانه‌ای خود استفاده می‌کند. این درحالیست که مسکو نیز تاکید دارد حملات هوایی خود علیه داعش را ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت شبکه الجزیره، پاتریک رایدر، سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا گفت: هنوز در نزد آن‌ها (روس‌ها) در سوریه بالگردها و هواپیماهای باربری وجود دارد اما اکثر جنگنده‌های روسیه، سوریه را ترک کرده‌اند.

رایدر افزود: آمریکا طی چند روز گذشته انجام هیچگونه حملات هوایی در سوریه از جمله در منطقه اطراف شهر تدمر (پالمیرا) توسط نیروهای روسیه را مشاهده نکرده است و به جای آن از توان توپخانه‌ای خود استفاده می‌کنند.

وی گفت: تماس‌ها میان مقامات روس و آمریکایی در این منطقه به منظور هماهنگی برای پروازها و تحرکات هواپیماها بر فراز آسمان سوریه ادامه دارد.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، مسکو در راستای حمایت از دولت سوریه برای آزادسازی شهر تدمر در استان حمص از دست تروریست‌ها روزانه 20 إلی 25 حمله هوایی صورت می‌دهد اما خروج اکثر نیروهای نظامی روسیه از این کشور ادامه دارد.

سرگئی رودسکوی، رئیس اداره کل عملیات ستاد کل نیروهای مسلح روسیه گفت: شرایط برای وارد کردن شکست کامل به تروریست‌های داعش در شهر تدمر فراهم شده است.

پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به اکثر نیروهای خود در سوریه دستور عقب نشینی از این کشور را صادر کرد و گفت آنها بیشتر اهداف خود را با موفقیت محقق کرده‌اند.

302

کد خبر: 618712

وب گردی

وب گردی