انفجار گاز شهری به 18 واحد مسکونی در رشت  خسارت زد

سرپرست معاونت عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر رشت گفت: بر اثر انفجار ناشی از گاز شهری، دو نفر مصدوم و به 18 واحد مسکونی خسارت هایی وارد شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا شهرام مومنی گفت: صبح امروز به دنبال تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی مبنی بر شنیده شدن صدای انفجار مهیب و تخریب چندین باب منزل مسکونی، بلافاصله هفت دستگاه خودروی اطفاء و نجات از سه ایستگاه آتش نشانی و 17 آتش نشان به محل حادثه واقع در بلوار شهدای گمنام رشت اعزام شدند.
او گفت: به دلیل ریزش آوار و احتمال محبوس شدن شهروندان، تیم امداد و نجات تمامی مکان ها را بازدید کرد و از نبود فرد یا افرادی در مکان های آسیب دیده مطمئن شد.
مومنی گفت : در این حادثه خانمی 37 ساله و یک کودک هشت ساله بدلیل موج انفجار و پرتاب شیشه، دچار مصدومیت و سوختگی از پنج تا 15 درصد شدند که توسط عوامل اورژانس به بیمارستان انتقال یافتند.
او به علت این حادثه اشاره و بیان کرد: براساس بررسی های انجام شده توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی، نبود در پوش شیر گاز و باز شدن اهرم گاز شهری ، موجب تجمع بیش از حد گاز و انفجار شده است.
سرپرست معاونت عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت میزان خسارت های وارده را طبق بررسی های اولیه، بیش از دو میلیارد ریال تخمین زد و گفت: اعلام دقیق خسارت پس از ارزیابی کارشناسان امکانپذیر خواهد بود.
مومنی شکستگی در، پنجره و شیشه 10 واحد آپارتمان مسکونی، سه باب منزل مسکونی ویلایی و دو خودروی سواری و همچنین آسیب دیدگی شدید همچون تخریب دیوارها و سقف هشت باب آپارتمان را از خسارت های وارد شده به این واحدهای مسکونی عنوان کرد.
او با یادآوری اینکه اول بهمن ماه سال گذشته نیز انفجار مشابه گاز شهری در رشت اتفاق افتاده بود، به شهروندان توصیه کرد که برای ایمنی وسایل برقی و گازی، سهل انگاری نکنند.
12 ایستگاه آتش نشانی در رشت فعال است و 287 آتش نشان در ایستگاه های آتش نشانی این کلانشهر فعالیت دارند.

105105

کد خبر: 619131

وب گردی

وب گردی