چک آمد مشکلات را کم کند خود معضل بزرگی شد /نیمی از محکومان مالی زن برای ضمانت زندانی هستند

مدیرعامل ستاد دیه کشور با اشاره به نقش محوری زنان و مادران، حبس یک زن به دلیل صدور چک در زندان را غیرقابل قبول دانست و گفت: نیمی از محکومان مالی زن بابت ضمانت زندانی هستند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ستاد دیه سیداسدالله جولایی با اشاره به نقش محوری زنان و مادران، حبس یک زن به دلیل صدور چک در زندان را غیرقابل قبول دانست و گفت: نیمی از محکومان مالی زن بابت ضمانت زندانی هستند.

او افزود: با نمونه‌های متعددی که در ستاددیه شاهد هستیم خانم‌ها توجه کنند تحت هیچ شرایطی برای ضمانت دسته چک نگیرید حتی برای اقوام نزدیک و افرادی که به اصلاح و تصور خیلی‌ها امین هستند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: چک برگه بسیار سبک و کوچکی که آمد تا بسیاری از مشکلات را در حمل و نقل پول نقد و بسیاری دیگر از مشکلات را بکاهد خود در شرایط فعلی به مشکلی بزرگ تبدیل شده است که حل آن همکاری فراسازمانی و مجموعه قوا را می‌طلبد.

جولایی گفت : هرچند در علل و عوامل صدور چک‌های بلامحل موضوعاتی چون خرید اجناس قسطی بیشترین مددجویان جرایم غیرعمد را به خود اختصاص داده‌اند اما در این میان تضامینی که به منظور ضمانت از دوست، آشنا و حتی بستگان نزدیک روانه زندان شده‌اند هم کم نبوده و این موضوع در نسوان حتی می‌شود گفت تعدادی از محبوسان را شامل می‌شوند.

105105

کد خبر: 619701

وب گردی

وب گردی