رضا عطاران همچنان موفق ترین بازیگر  گیشه/کدام فیلم ها در اکران نوروزی میلیاردی شدند؟

فروش فیلم ها در آغاز سال 95 و استقبال غیر قابل پیش بینی مخاطبان از فیلم هایی چون «من سالوادور نیستم» همچنان نشان دهنده علاقه مردم ایران به فیلم های کمدی است.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسکانیوز، بی شک یکی از دلایل فروش بالای «من سالوادور نیستم» به کارگردانی منوچهر هادی حضور رضا عطاران در این فیلم است. هر چند فروش سینمای ایران در چند سال گذشته نشان از آن دارد که اکران فیلم های کمدی در نوروز با استقبال مخاطبان مواجه خواهد شد، اما شاید هیچ کس صف های طولانی برای «من سالوادور نیستم» را نمی توانست پیش بینی کند.

یکی دیگر از دلایل فروش بی سابقه این فیلم تبلیغات آن در شبکه های ماهواره ای است، تیزرهای جذابی که از این فیلم در شبکه های فارسی زبان پخش می شود باعث شده تا مردم زحمت ایستادن در صف های طولانی را برای تماشای این فیلم به جان بخرند.

شاید یکی از دلایلی که باعث شد مدیران سینمایی روی فروش این فیلم حسابی باز نکنند، کارگردان «من سالوادور نیستم» باشد که بیشتر بعنوان یک کارگردان تلویزیونی شناخته شده است تا سینمایی.

حال با گذشت تقریبا سه هفته از اکران این فیلم، فروش آن به نزدیک 7 میلیارد تومان رسیده است و اکران آن جان تازه ای به سینماها بخشیده است.

«من سالوادور نیستم» در برزیل تولید شده است و بازیگران آن رضا عطاران، یکتا ناصر، مهدی محرابی، کارول ویدونی، بری فیوکا، سوگل محرابی و ژیلا صادقی هستند. ریوالدو فوتبالیست مشهور برزیلی نیز در آن به ایفای نقش می پردازند.

در خلاصه داستان آمده است: ناصر و خانواده‌اش به واسطه آژانس تعطیلات رویایی برای سفری سیاحتی به برزیل دعوت می‌شوند، آنجل دختری برزیلی، او را با نامزد سابق خود اشتباه گرفته است و ...

تهیه کنندگی این فیلم را منصور سهراب پور و امیر پروین حسینی بر عهده دارد و پخش آن را رسانه فیلمساران انجام داده است.

فروش دو میلیاردی 50 کیلو آلبالو

«پنجاه کیلو آلبالو» نیز که مضمونی کمدی دارد تا کنون بیش از دو میلیارد تومان فروخته است. این فیلم، فیلمی پربازیگر است و گروه بازیگران آن را ساعد سهیلی، هستی مهدوی، پژمان جمشیدی، آزاده صمدی، علی صادقی، مهران غفوریان، افسانه بایگان، فرهاد آییش، بهنوش بختیاری، امید روحانی، سیامک انصاری، ویشکا آسایش، مونا احمدی، هادی کاظمی، داریوش اسدزاده، سروش صحت تشکیل می دهند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: داستان از مجلس عروسی مرجان آغاز میشود. در میانه های عروسی ماموران برای دستگیری داماد خلافکار وارد می شوند و میهمانان هم فرار می کنند. در این میان ریختن آب آلبالو روی پیراهن داوود باعث آشنایی ناگهانی او و آیدا می شود و اتفاقات ناخواسته ای برای آنها می افتد.

تهیه کنندگی این فیلم را مصطفی شایسته و محمد شایسته بر عهده دارد و هدایت فیلم پخش آن را انجام داده است.

فروش موفق بادیگارد در گیشه

فیلم «بادیگارد» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در رتبه سوم فروش اکران نوروزی قرار دارد، این فیلم حدود دو میلیارد تومان فروخته است. تهیه کنندگی این فیلم را احسان محمدحسنی انجام داده است و گروه بازیگران عبارتند از:

پرویز پرستویی، مریلا زارعی، بابک حمیدیان، محمود عزیزی، فرهاد قائمیان، امیر آقایی، دیبا زاهدی، شیلا خداداد، پریوش نظریه، پدرام شریفی، کامران نجف‌زاده، افسانه ناصری، سید احسان امانی،امیر محمدی ، علی گلبهاران، حامد شیخ

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «بادیگارد» درباره محافظی شخصی است که از جان یکی از شخصیت‌های مهم نظام محافظت می‌کند اما در جایی و براساس حوادثی متوجه می‌شود که او بیش از آن که به فکر نظام باشد به فکر منافع شخصی است. محافظ شخصی دچار تشکیک می‌شود و همین امر باعث می‌شود که محافظت از آن فرد را کنار بگذارد. اما به دلیل خدمات و خلوصی که در وی وجود دارد او را به محافظت از فرد دیگری می‌گمارند که یکی از فعالان هسته‌ای کشور است.پخش «بادیگارد» بر عهده فیلمیران است.

موفق ترین فیلم جشنواره یک و نیم میلیارد فروخت

دیگر فیلم میلیاردی اکران نوروزی، «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی است که موفق ترین فیلم سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر لقب گرفت. این فیلم یک میلیارد و پانصد میلیون تومان فروخته است.

تهیه کننده این فیلم سعید ملکان است و پیمان معادی، نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، ریما رامین فر، شبنم مقدمی، شیرین یزدان بخش، معصومه رحمانی، مهدی قربانی، محمد علیمحمدی، اسماعیل گرجی در آن به ایفای نقش می پردازند.

در خلاصه داستان «ابد و یک روز» آمده است: خانواده در تدارک مراسم عروسى سمیه هستند،اما اتفاقاتی روابط خواهران و برادران را سرد می کند که در نهایت باعث ماجراهایی می شود.​ پخش این فیلم بر عهده فیلمیران است.

دو فیلم «خشم و هیاهو» به کارگردانی هومن سیدی و «کفش هایم کو؟» ساخته کیومرث پوراحمد نیز از فیلم های اکران نوروزی هستند که موفق نشده اند رضایت مخاطبان را جلب کنند و هنوز فروششان به 500 میلیون تومان هم نرسیده است.

10503

کد خبر: 620216

وب گردی

وب گردی