کاش شورای نگهبان دلایل ردصلاحیت افراد را به آن ها توضیح می داد

عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس نهم گفت: نمی شود شعار راه امام را بدهیم و مستقیم مهندسی و میدان داری کنیم.

به گزارش ایسکانیوز،‌ محسن صرامی فروشانی در جلسه علنی امروز مجلس در نطق میان دستور خود به انتخابات مجلس دهم اشاره کرد و گفت: انتخابات در کشور هم آثار داخلی و هم آثار خارجی دارد و باید تفاهم کنیم که آثار داخلی آن کمتر از آثار خارجی و دفاعی نخواهد بود پس نباید دستخوش جنگ قدرت قرار گیرد که در انتخابات اخیر در تقسیم بندی های واضح چنین فرضی محسوس بود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس نهم با بیان اینکه امام (ره) و مقام معظم رهبری بارها توصیه به سبقت در خدمت نمودند، تصریح کرد: نهادهای انقلابی باید طبق فتوا و وصیت امام (ره) در انتخابات عمل کنند؛ نمی شود شعار راه امام را بدهیم و مستقیم مهندسی و میدان داری کنیم.

وی شورای نگهبان را نگهبان قانون اساسی و حق الناس دانست و افزود: لازم است در این خصوص دقت نظر شود. اعتقاد ما به اینکه شورای نگهبان فصل الخطاب است، یک اعتقاد راسخ و مستحکم است و چشم بسته برای تمکین توصیه های امام ( ره ) و مقام معظم رهبری این مهم را پذیرفته ایم؛ اما آیا انتظار دارید جرم های مکتوب در پرونده که به طورکلی 30 ثانیه بیشتر در تفهیم آن وقت گذاری نشده را هم چشم بسته قبول کنیم؟

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه مگر می شود نماینده مجلس رد صلاحیت شود و هر بار که از شورای نگهبان تماس گرفتند، تهدید به انتشار مطالب مشروح و توصیه به استعفا نمود، ادامه داد: کجای قانون چنین حقی را برای آن شورا قائل است؟ شورای نگهبان فقط 30 ثانیه در یکی از بندها برای بنده وقت گذاشت و پس از نوشتن توضیحات توسط اینجانب، در نهایت بنده را به دلیل عدم التزام عملی به اسلام رد صلاحیت کردند.

صرامی فروشانی که در انتخابات مجلس دهم نامش در میان نامزدهای عدم احراز صلاحیت شده قرار گرفت افزود: آیا نباید طبق قانون مدارک و مستندات به بنده تحویل داده شود و حق اعتراض و دفاع داشته باشم؟ حتی یک ثانیه وقت ندادند و این دور از انصاف است؛ جواب آبروی گروهی، خانوادگی و شخصی ما را چه کسی باید بدهد؟ حال انتظار دارید که همچنان چشم بسته بپذیریم که مجرم هستیم؟

وی ادامه داد: پیاده کردن یکی یکی از قطار انقلاب به این صورت، اگر مصداق حق الناس است، آیا اشکالی ندارد؛ توصیه می کنم بیشتر به نقاط قوت افراد نگاه کنید نه به نقاط ضعف آنها و از له و نابود شدن کسانی که یک عمر با اعتقاد رای دادند، جبهه رفتند، در راهپیمایی شرکت کردند و از حریم ولایت و ارزش ها دفاع نمودند به این شکل خودداری کنید.

نماینده مردم خمینی شهر، افزود: اگر می گویید مهندسی نبوده چرا از انتقال من در زمان مقرر انتقال به خمینی شهر جلوگیری کردید؟ این یعنی به سخره گرفتن رای و نظر مردم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در پایان یادآور شد: در این جا اعلام می کنم در انتخابات و پس از آن و آینده به حرمت آرامش مردم شهرستان و اینکه نماینده منتخب با آرامش خاطر بتواند مطالبات به حق مردم را پیگیری کندٰ از حقوق شخصی خود می گذرم.

204/201

کد خبر: 621615

وب گردی

وب گردی