منصوری آرانی  :برجام ما را از فضایی بسته خارج و جنگ روانی ضد ایران را شکست/یکی از قربانیان تلخی های انتخابات بودم

عضو فراکسیون رهروان ولایت می گوید: امیدورام در مجلس دهم شاهد بد اخلاقی های کمتری نسبت به مجلس نهم باشیم.

عباسعلی منصوری آرانی، در خانه ملت در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز در پاسخ به سئوال درباره شیرین ترین و تلخ ترین خاطره خود از دوره مجلس نهم گفت: آنچه که می توانم از آن به عنوان شیرین ترین خاطره از مجلس نهم یاد کنم، برجام است.

وی خاطرنشان کرد: اهمیت برجام بسیار زیاد است و تاثیرات آن در آینده سیاسی ما به گونه ای است که اگر واقعا برجام را به صورت دقیق بررسی کنیم، پی خواهیم برد که امضا و تصویب این تفاهم نامه فوق العاده می تواند برای کشور راهگشا باشد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل تصریح کرد: فارغ از اینکه کشورهای مقابل به تعهدات خود عمل کنند یا نکنند، برجام به خودی خود ما را از فضایی بسته که مورد اتهام جهانی بود،خارج کرد و توانست جنگ روانی که ضد ایران در دنیا شکل گرفته بود را کاملا بشکند.

وی ادامه داد: برجام باعث شد ما وارد فضایی شویم که اعتماد عمومی جهانی را به رفتار ما جلب خواهد کرد که این موضوع از لحاظ روانی بسیار اهمیت دارد چون ما با مردم دنیا و کشورهای مختلف در ارتباط هستیم و شاهد بودیم که بعد از برجام، به یک گفت و گوی بین المللی و ایفای نقش چه در منطقه ورود پیدا کردیم که این مسئله باعث خواهد شد ایران بتواند عمق عمق استراتژیک خود را پایدارتر کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یادآور شد: در کنار این موضوع انتخابات هفتم اسفند نیز مسئله مهمی بود و به خصوص رایی که مردم تهران دادند بسیار معنادار و دارای پیام بود.

وی با بیان اینکه این انتخابات نشان داد که کشور به حزب نیاز دارد، گفت: احزاب باید بتوانند در فصل هایی همچون انتخابات فعالیت تاثیر گذار داشته باشند.

منصوری آرانی تاکید کرد: هر چند که انتخابات تلخی ها و شیرینی های خاص خودش را داشت اما من شیرینی های آن را بیشتر از تلخی هایش می دانم.البته من با توجه به رد صلاحیتم یکی از قربانیان تلخی ها بودم اما چون شیرینی هایش واقعا زیادتر است معدل را می بینم و نگاهم این است که اگر چه ممکن است نصیب شخص من تلخی شده باشد اما چون نصیب کشورم شیرینی شده است، این شیرینی ارزش آن تلخی را دارد و از این بابت خوشحال هستم.

وی همچنین درباره تلخ ترین اتفاق سال گذشته و دوره نهم مجلس تصریح کرد: در سالی که گذشت متاسفانه ما در فضای مجلس رفتارهای بسیار بدی را شاهد بودیم که یکی از آن ها رفتاری بود که از سوی کسانی انجام شد که با تندروی و توهین،رفتارهای غیر قابل قبولی را با آقای صالحی و ظریف و تیم مذاکره کننده و همچنین نمایندگان مجلس از جمله علی مطهری داشتند و اجازه صحبت کردن به او را ندادند که در مجموع این رفتارها در شان مجلس نبود چراکه ما مدعی اخلاق اسلامی هستیم و مادامی که اخلاق در صحنه عمل بروز و ظهور نکند، نمی تواند اتفاق خوبی را به ارمغان آورد از این رو امیدورام در مجلس دهم شاهد بد اخلاقی های کمتری باشیم.

204/201

کد خبر: 621776

وب گردی

وب گردی