چه کسی قضاوت شهرآورد 82 را برعهده دارد!

بدون شک انتخاب قاضی دربی 82 با حساسیت های جدولی اضافه شده بر اهمیت ذاتی این دیدار می تواند یکی از سخت ترین کارهای ممکن برای کمیته و دپارتمان داوری باشد.

به گزارش ایسکانیوز، این روزها لیگ برتر فوتبال ایران از هر زمانی حساس ترو پرجنب وجوش تر به انجام می رسد و دنبال می شود. 6 تیم به طور مستقیم برای قهرمانی می جنگند. چند تیم به دنبال کسب سهمیه آسیایی هستند و چند تای دیگر هم برای فرار از سقوط دست و پا می زنند.

همه این ها یک طرف، دربی هفته بیست و ششم هم یک طرف. سرخابی ها بعد از مدت ها، دوباره باهم در کورس قهرمانی هستند و به شدت برای فتح جام رو در روی هم قرار گرفته اند. حالا این دو تیم در فینالی فوق العاده، یک هفته دیگر به مصاف هم می روند و اعتقاد خیلی هاست، که برنده آن دیدارمدعی اصلی قهرمانی خواهد بود. بالطبع قضاوت این دربی کمی نسبت به دربی های قبل که یکی از تیمها شانسی برای قهرمانی نداشت؛ مهم تر هم هست. اضافه کنید حساسیت زیاد تیمها روی داوری های لیگ پانزدهم را که حسابی سر و صدای خیلی از باشگاه ها را درآورده است و همه خودشان را زخم خورده از اشتباهات داوران می دانند و معلوم نیست این وسط چه تیمی سود برده است.

این بار هم مانند سالیان اخیر، گمانه زنی ها درباره قاضی این مسابقه فوق حساس، از یک هفته قبل آغاز شده است. وقتی نگاهی به لیست داوران هفته بیست و پنجم می اندازیم و غیبت خیلی از اسم و رسم دارها را می بینیم؛ متوجه می شویم که هنوز کمیته و دپارتمان داوری به اجماع برای داور شهرآورد پیش رو نرسیده است.

محسن ترکی، حسین زرگر، احمدصالحی، اشکان خورشیدی و علیرضا فغانی جدیترین غایبان داوری در هفته بیست و پنجم هستند.

علیرضا فغانی اولین گزینه ای است که از بین نامزدهای بازی مورد نظر حذف می شود. او فردا برای سمیناری ویژه به قطر می رود و تا روز جمعه هم برنخواهد گشت. یعنی دقیقا همان روز دربی، او به ایران می رسد.

اشکان خورشیدی یکی از جدیدترین نامهایی است که این روزها از او به عنوان گزینه قضاوت دربی یاد می شود. خورشیدی امسال به پختگی لازم هم رسیده است. تنها مسئله ای که می تواند او را از سوت دربی دور کند؛ جوانی اش است و حساسیت بیش از اندازه این مسابقه. انتخاب او به عنوان داور دربی یک ریسک به تمام معناست که اگر جواب بدهد؛ یک شاهکار بزرگ از کمیته و دپارتمان داوری است و اگر جواب ندهد...

احمد صالحی و حسین زرگر هم دو گزینه دیگر قضاوت دربی هستند. هر دو داور نشان داده اند می توانند گزینه قضاوت دربی باشند اما اشتباهات گاها بزرگ این فصل این دو نفر آن ها را از سوت بازی معروف دور می کند.

و در نهایت گزینه همیشگی دربی، محسن ترکی. کسی که نشان داده خون قضاوت دربی در رگ هایش است. مردی که مرد اولین هاست. اولین قاضی ایرانی دربی در لیگ برتر. اولین داوری که دربی رفت و برگشت را در قبضه خود قرار داد و اولین داوری که در هفته قبل از دربی سوت زد ولی دلیل نشد؛ سوت شهرآورد به او پشت کند. مرد اولین ها که الحق و الانصاف هم نشان داده از پس قضاوت این مسابقه حساس به خوبی برمی اید بازهم علی رغم حضور در بازی رفت؛ گزینه اصلی خواهد بود.

با این همه، تاریخ نشان داده فوتبال ما حساب و کتاب برنمی دارد. یعنی ممکن است به یک باره فغانی از قطر با یک پرواز فوری به تهران بیاید برای قضاوت دربی، ماجرای ترکی و اربیل عراق را که یادتان هست؟ یا اینکه ترکی بازهم در سوت زدن بازی شهرآورد در یک فصل رفت و برگشتی شود. یا اینکه کمیته و دپارتمان چشمشان را بر روی اشتباهات زرگر و صالحی ببندند و یا اینکه ریسک کنند و به اشکان خورشیدی و چه بسا اشکان خورشیدی ها اعتماد کنند.

604/602

کد خبر: 622778

وب گردی

وب گردی