داروهای دیابت بخش عمده داروهای مصرفی ایران را تشکیل می دهد

مدیر برنامه تفاهمنامه های دارویی سازمان غذا و دارو، گفت: داروهای مربوط به دیابت، بخش عمده ای از داروهای مورد مصرف در ایران را تشکیل می دهد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، ذوالفقار تقویان، میزان مصرف ریالی داروهای ضد دیابت در سال 94 را حدود پنج هزار میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: 80 درصد مبالغ یاد شده از سوی سازمان های بیمه گر و وزارت بهداشت تامین شده است.
او با اشاره به ابتلای حدود هفت درصد جمعیت جامعه به دیابت، افزود: دیابت زمانی به وجود می آید که در بدن به اندازه کافی انسولین تولید نشده باشد یا از انسولین تولیدشده در بدن به طور موثری استفاده نشود.
مدیر برنامه تفاهم نامه های دارویی سازمان غذا و دارو، اضافه کرد: دیابت به دو صورت مشاهده می شود؛ بدن در نوع اول، وابسته به انسولین است که انسولین یا در بدن، وجود ندارد یا مقدار آن بسیار اندک است و عموما کودکان و نوجوانان به این نوع دیابت دچار می شوند.
تقویان تاکید کرد: البته افراد سن بالاتر هم ممکن است به دیابت نوع یک (دیابت ارثی) نیز مبتلا شوند؛ 10درصد دیابتی ها از نوع یک است.
او در خصوص دیابت نوع دوم یا غیر وابسته به انسولین نیز افزود: در نوع دوم ، انسولین تولید شده نمی تواند در بدن به خوبی مورد استفاده قرار گیرد که حدود 90 درصد دیابتی ها از این نوع هستند.

20106

کد خبر: 623488

وب گردی

وب گردی