اتهامات جمهوری‌ آذربایجان به ارمنستان درباره قره‌باغ

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان مدعی شد: ارمنستان با به خدمت گرفتن مزدوران و تروریست‌ها از مناطق مختلف جهان آنها را با عنوان داوطلب به مناطق اشغال شده در قره‌باغ وارد می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری ای.پی.ای، ژنرال ذاکر حسنف، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در جریان دیدار با هیاتی به ریاست هربرت سالبر، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در جنوب قفقاز و بحران در گرجستان به بیان اقدامات خصمانه میان نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه ناگورنو - قره باغ پرداخت و گفت که مناطق مسکونی جمهوری آذربایجان و غیرنظامیان در این کشور در 12 آوریل سال جاری میلادی هدف حملات سنگین توپخانه‌ای ارمنستان قرار گرفتند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که ارمنستان می‌گوید نیروهای جمهوری‌ آذربایجان اول به مناطق مسکونی قره‌باغ حمله کردند و همین موجب شد درگیری خونباری در آنجا رخ دهد. این درگیری تلفاتی از دو طرف بر جای گذاشت و در این میان جان تعدادی از غیرنظامیان هم گرفته شد. درگیری در قره‌باغ سرانجام با وساطت روسیه به آتش‌بس ختم شد.

این مقام جمهوری آذربایجان مدعی شد: دولت ارمنستان از سربازان مزدور و تروریست‌ها با عنوان داوطلب استفاده می‌کند و آنها را از سایر نقاط دنیا استخدام می‌کند و وارد این مناطق درگیر و اشغال شده کرده است.

در همین حال، هربرت سالبر، نماینده ویژه اتحادیه اروپا در جنوب قفقاز و بحران در گرجستان نیز در جریان دیدار با الهام علی‌اف، رییس جمهوری آذربایجان در روز جمعه نگرانی‌های خود را بابت درگیری‌های این کشور با ارمنستان ابراز داشت.

301301

کد خبر: 625188

وب گردی

وب گردی