جزئیات اهدای بُن خرید کتاب به دانش‌آموزان

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بُن‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب به صورت الکترونیکی توزیع می‌شود، گفت: ثبت‌نام دانش‌آموزان مشمول بُن خرید کتاب تا چند روز آینده انجام می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، مهدی علی‌اکبرزاده مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش، در پاسخ به این پرسش که «شرایط اعطای بُن‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب به دانش‌آموزان، چیست؟»، اظهار داشت:‌ بُن‌های نمایشگاه بین‌المللی کتاب به صورت الکترونیکی است و دانش‌آموزان برای دریافت این بُن‌ها باید به سامانه خاصی که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام می‌شود، وارد شوند.

او گفت:‌ نام دانش‌آموزان در سامانه بُن‌های کتاب مشخص شده است چرا که همه دانش‌آموزان نمی‌توانند از بن‌های کتاب استفاده کنند و فقط دانش‌آموزانی مجاز به استفاده هستند که قبلاً‌ توسط مدارس به آنها اعلام شده است.

علی‌اکبرزاده افزود:‌ دانش‌آموزان واجد شرایط برای دریافت بُن وارد سامانه مورد نظر می‌شوند و مشخصات خود را وارد کرده و ثبت‌نام صورت می‌گیرد؛‌ وقتی نام آنها با اطلاعات موجود در سامانه تطبیق داده شد، پرینتی از سامانه دریافت می‌کنند که همین پرینت، کارت الکترونیکی دریافت کتاب می‌شود و بارکدی که روی پرینت خواهد بود، قابل خواندن در نمایشگاه بین‌المللی کتاب است.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «موعد اعلام شدن ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه دریافت بُن‌های کتاب، چه زمانی است؟» گفت: به دلیل اینکه طرح اعزام دانش‌آموزان به نمایشگاه بین‌المللی کتاب از 18 اردیبهشت به مدت 5 روز آغاز می‌شود، اواخر این هفته یا اوایل هفته آینده وقتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نام دانش‌آموزان را در سامانه خود ثبت کرد، اعلام شده و دانش‌آموزان می‌توانند ثبت‌نام خود را در سامانه انجام دهند.

او در پاسخ به این پرسش که «چه تعداد از دانش‌آموزان از بن‌های کتاب استفاده می‌کنند؟»،‌گفت: 80 هزار دانش‌آموز و 6 هزار معلم که معلمان همین تعداد دانش‌آموزان هستند و حدود هزار مدرسه در طرح دریافت بُن کتاب نمایشگاه بین‌المللی شرکت می‌کنند.

علی‌اکبرزاده گفت:‌ دانش‌آموزان 50 هزار تومان و 6 هزار معلم شرکت‌کننده در این طرح نیز 100 هزار تومان کارت الکترونیکی دریافت کتاب دریافت می‌کنند و می‌توانند بدون هیچ پرداختی با این بُن‌ها کتاب خریداری کنند؛ ضمن اینکه حدود هزار مدرسه شرکت‌کننده در این طرح نیز می‌توانند 500 هزار تومان کتاب خریداری کنند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در خصوص معیارهای انتخاب دانش‌آموزان برای دریافت بُن‌های کتاب، خاطر نشان کرد: دانش‌آموزانی که مناطق تحصیلی آنها در اطراف نمایشگاه است، برای دریافت بُن‌های کتاب انتخاب شدند چرا که اعزام دانش‌آموزان از مکان‌های دوردست به نمایشگاه به خصوص که زمان برگزاری نمایشگاه نیز در آستانه امتحانات دانش‌آموزان است، کار سختی است و به همین جهت فقط استان‌های تهران و شهرستان‌های این استان، قم و البرز برای این طرح در نظر گرفته شده‌اند.

20104

کد خبر: 625527

وب گردی

وب گردی