بهره برداری  مرکز درمانی مغز و اعصاب تهرانٰٰ،  بزودی

دکتر سورنا ستاری در افتتاحیه پنجمین سمپوزیم فدراسیون جهانی مغز و اعصاب ایران گفت: مرکز درمانی مغز و اعصاب تهران در ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

نیوشا یعقوبی- ایسکانیوز :معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به اینکه از ابتدای دولت روحانی بحث جدی‌ در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان در کشور پیگیری می‌شود گفت : این در حالی است که سایر کشورها توسعه دانش ایران را تنها در حوزه‌های هسته‌ای می‌دانند .

ستاری از راه‌اندازی دو مرکز پژوهشی تحقیقاتی در حوزه «علوم شناختی» و «مغز و اعصاب» در تهران خبر داد و گفت: معاونت علمی آمادگی همکاری با بخش‌های تحقیقاتی علوم مغز و اعصاب را دارد.

او به سابقه تمدنی پنج هزار ساله ایران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 32 میلیون جوان 20 تا 40 سال در کشور وجود دارند و پنج میلیون نفر دانشجو نیز در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند.

ستاری به حضور پروفسور سمیعی اشاره کرد و گفت: پروفسور سمیعی از اقبال جهانی برخوردار است و یک شخصیت علمی است و نمادی از دیپلماسی علمی برای کشور به شمار می‌رود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با اشاره به اینکه نیروی انسانی مایه نجات کشور از مشکلات است گفت: ایران به لحاظ تعداد فارغ‌التحصیلان مهندسی رتبه چهارم دنیا را دارد و تعداد فارغ‌التحصیلان مهندسی در ایران با فارغ التحصیلان کشور آمریکا برابری می کند و ما معتقدیم که سرمایه این کشور در معادن آن نیست، بلکه در دستان نیروهای انسانی توانمند است و ما در صدد هستیم تا این تفکر را در کشور ترویج دهیم.

ستاری گفت:ترویج فرهنگ خام فروشی از صد سال قبل موجب شده تا کارآفرینی، خلاقیت و اعتماد به نفس ما را بگیرد و ما به دنبال این هستیم که ثابت کنیم ثروت ایران نفت و گاز نیست.

او با اشاره به ایجاد بیش از 2800 دانشگاه و مرکز تحقیقات در کشور گفت: کشور میلیاردها تومان صرف تعلیم و تربیت نیروهای انسانی کرده و اکنون زمان بهره برداری از ظرفیت نیروی انسانی است. از این رو ما در تلاش برای جذب ایرانیان خارج از کشور هستیم

معاون علمی و فناوری رییس جمهور از راه اندازی مرکز تحقیقات مغز و اعصاب در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: توجه به حوزه مغز و اعصاب در دستور کار دولت قرار دارد؛ از این رو تا دو ماه آینده مرکز تحقیقات مغز و اعصاب در دانشگاه تهران راه‌اندازی می‌شود.

ستاری به راه‌اندازی مرکز تحقیقات علوم شناختی در تهران اشاره کرد و ادامه داد:پروژه‌هایی که در مرکز تحقیقات مغز و اعصاب تهران اجرایی می‌شود؛ در آینده پایه‌های اصلی تحقیقات کشور در این حوزه را شکل خواهد داد.

105105

کد خبر: 625647

وب گردی

وب گردی