بیش از 200 عضو هیات علمی جدید در واحد علوم و تحقیقات جذب می شود

معاون آموزشی واحد علوم و تحقیقات با اشاره به اینکه در سال جاری جذب بیش از 200 عضو هیات علمی جدید در واحد علوم و تحقیقات یکی از برنامه های مدنظر است، اضافه کرد : با توجه به این رویکرد ، فراخوانی در نیمه دوم سال گذشته توسط سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شده که طبق همان فراخوان فرآیند برای جذب اعضای هیات علمی جدید از ابتدای سال 1395 آغاز شده است.

ساسان بابایی معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی واحد علوم و تحقیقات جذب اعضای هیات علمی جدید در این واحد را یکی از مهمترین اقدامات سال گذشته دانست و گفت: طی سال گذشته بیش از 150 عضو هیات علمی جدید در واحد علوم و تحقیقات ، با هدف تقویت کادر هیات علمی و بهبود نسبت استاد به دانشجو ، جذب شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 996 عضو هیات علمی تمام و قت و نیمه وقت و بیش از 40 هزار دانشجو در واحد علوم و تحقیقات فعال هستند، افزود: براساس استاندارد وزارت علوم و اهداف این دانشگاه در نظر است به ازای هر 30الی 35 دانشجو یک عضو هیات علمی در دانشگاه فعالیت داشته باشد.

او اضافه کرد: در حال حاضر به ازای حدود هر 40 دانشجو یک عضو هیات علمی در واحد علوم و تحقیقات فعالیت دارد اما براساس پیش بینی های صورت گرفته در برنامه 5 ساله جاری به استاندارد های دانشگاهی دست خواهیم یافت .

بابایی ادامه داد: در طول ترم های تحصیلی با توجه به تخصص ها و مهارت های مورد نیاز از اساتید مدعو برای تدریس در واحد علوم و تحقیقات بهره گرفته می شود و در حدود 1000 استاد برجسته و پیشکسوت به صورت مدعو در هر ترم برای تدریس دروس تخصصی به ویژه در مقطع دکتری تخصصی با این واحد دانشگاهی همکاری می کنند .

بابایی، افزایش 5 تا 10 درصدی دانشجو در سال تحصیلی جدید در این واحد دانشگاهی را پیش بینی کرد و ادامه داد: در نیمسال تحصیلی گذشته نزدیک به 5 هزار دانش آموخته از واحد علوم و تحقیقات داشته ایم .

معاون آموزشی واحد علوم و تحقیقات به تحصیل نزدیک به 170 دانشجوی دکتری پژوهش محور در این واحد اشاره کرد و گفت: سال گذشته با بهره برداری از بلوک 2 آموزشی در حدود 80 کلاس آموزشی به فضای تحصیلی این دانشگاه افزوده شد .

وی از آماده سازی بلوک 1 آموزشی واحد علوم و تحقیقات و امکان بهره برداری از آن در نیمسال اول سال تحصیلی 1396-1395 خبر داد و بیان کرد:یکی از اقدامات در دست اجرا برای سال جاری ، ساماندهی فضاهای آموزشی و تجهیز و نظارت بیشتر بر این فضاها است تا بتوان از ظرفیت کامل کلاس های آموزشی استفاده بهینه کرد. همچنین برای رفاه حال دانشجویان ، با رفع مشکلات نرم افزاری سعی بر این است تا فرآیند مراحل آموزشی دانشجو به طور کامل به صورت الکترونیکی صورت گیرد .

معاون آموزشی واحد علوم و تحقیقات از ارتقاء 38 عضو هیات علمی این واحد دانشگاهی در سال گذشته خبر داد و گفت: مصمم هستیم با جلسات منظم و دقیق ، بیش از پیش روند ارتقاء اساتید تسریع شود.

بابایی با بیان اینکه 113 رشته و گرایش جدید در واحد علوم و تحقیقات در سال 1394 راه اندازی شده است ، تصریح کرد: راه اندازی رشته های جدید و بین رشته ای از اهداف این واحد دانشگاهی بوده و با همکاری اعضای هیات علمی در این واحد دانشگاهی سعی می شود رشته های بین رشته ای جدید و مورد نیاز کشور بررسی و پس از تهیه سرفصل ، با هماهنگی سازمان مرکزی و پس از تصویب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نسبت به راه اندازی آن ها در واحد علوم و تحقیقات اقدام شود.

20101

کد خبر: 625707

وب گردی

وب گردی