تهران - ایسکانیوز:  به احتمال قریب به یقین شنبه شب، کارلوس کی‌روش برای همیشه ایران را ترک کند.

مذاکرات سرمربی پرتغالی تیم ملی و فدراسیون فوتبال به بن بست خورده و کی‌روش گفته حاضر نیست به مذاکراتش با فدراسیون ادامه دهد. او امروز سر حرفش ایستاد و با و[ود اینکه خبرنگاران زیادی منتظر حضورش در فدراسیون برای ادامه مذاکرات بودند در محل اقامتش باقی ماند و به فدراسیون نرفت. کی‌روش برای آخرین بار بلیتش را عقب انداخته در صورت عدم توافق در فدراسیون فوتبال شنبه برای همیشه ایران را ترک می‌کند.

مخالفت وزیر

زمانی که کارلوس کی‌روش به ایران برگشت به نظر می‌رسید همه چیز برای تمدید قرارداد 3 ساله او آماده است. علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال هم بعد از جام جهانی بارها اعلام کرده بود قصد امضای قراردادی سه ساله با کی‌روش را دارد. بعد از حضور کی‌روش در ایران او مذاکراتی چند ساعته با رئیس فدراسیون فوتبال داشت و بعد از این مذاکرات به نظر می‌رسید همه چیز قطعی شده است. کی‌روش بعد از جلسه با اطمینان درباره تمدید قراردادش صحبت می‌کرد: «من و کفاشیان در این جلسه همه مسائل را بررسی کردیم و به توافق رسیدیم. از کفاشیان تشکر می‌کنم که بار دیگر این فرصت را به من داد تا در خدمت تیم ملی فوتبال ایران باشم. از الان دست به کار می شویم و اردوها را برگزار می‌کنیم.» یکشنبه به جای امضای قرارداد کی‌روش، اظهار نظر وزیر همه چیز را تغییر داد. او از فشار رسانه‌ای برای تمدید قرارداد کی‌روش انتقاد کرد و گفت گزینه‌های بهتری از او وجود دارند. به نظر می‌رسد وزیر ورزش علاقه زیادی به تمدید قرارداد کی‌روش ندارد و این موضوع را چند بار در مصاحبه‌هایش نشان داده است. از وزارت ورزش شنیده می‌شود یکی از دلایل مخالفت گودرزی با تمدید قرارداد کی‌روش اختلاف دستمزد او با مربیان دیگر تیم‌های ملی است. اختلافی که می‌تواند وزارت را توسط فدراسیون‌های مختلف تحت فشار بگذارد.

بن‌بست فدراسیون

اظهار نظر آخر گودرزی درباره تمدید قرارداد کی‌روش پیام روشنی داشت: «درباره مسئله سرمربی تیم ملی فوتبال باید فدراسیون مربوطه تصمیم گیری کند. هر تصمیمی که از سوی فدراسیون گرفته شود، ما به آن توجه کرده و آن را اجرائی می‌کنیم. اگر فدراسیون اشتباه کند، مجمع می‌گیریم و درباره مشکلات تصمیم‌گیری می‌کنیم. اگر مشکلات بزرگ باشد، رئیس فدراسیون تغییر می‌کند.» کفاشیان علاقه‌مند به تمدید قرارداد کی‌روش است اما نمی‌خواهد از خطوط قرمز وزیر خارج شود. دلیل اختلاف دو طرف روی مبلغ فسخ قرارداد بعد از جام ملت‌ها هم احتمال بالای کنار گذاشتن مربی پرتغالی تیم ملی بعد از این رقابت‌هاست. کی‌روش که بخاطر توافق با کفاشیان به پیشنهاد آفریقای جنوبی جواب منفی داد، نمی‌خواهد با قراردادی کوتاه مدت و شش ماهه فرصت‌های بعدی‌اش را هم از دست بدهد. فدراسیون تلاش می‌کند با یک پیشنهاد خلاقانه، همزمان رضایت کی‌روش و وزارت ورزش را بدست بیاورد و مذاکرات را از بن بست خارج کند. در حال حاضر هیچکدام از دو طرف حاضر به کوتاه آمدن نیستند.
کد خبر: 62575

وب گردی

وب گردی