وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: باید به سمت بین المللی شدن دانشگاه علوم پزشکی شاهرودپیش برویم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با وحدت و همدلی مسئولان شهرستان و دانشگاه و امکانات ذاتی که از نظر هوش و استعداد در مردم این منطقه وجود دارد باید به سمت بین المللی شدن دانشگاه علوم پزشکی شاهرود پیش برویم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از شاهرود سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاح بیمارستان جنرال آموزشی، پژوهشی و درمانی بهار شهرستان شاهرود گفت: در استان سمنان نیز 131 میلیارد تومان اعتبارات عمرانی برای دانشگاه علوم پزشکی سمنان و 80 میلیارد تومان اعتبارات برای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تخصیص داده شد.

وی با بیان این مطلب که بیمارستان جنرال آموزشی، پژوهشی و درمانی بهار یکی از زیباترین بیمارستان های کشور است خاطر نشان کرد: این مرکز از سال 88 کلنگ زنی شد و تا دو سال گذشته که ما آنرا تحویل گرفتیم تنها 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و بعد از واگذاری به ما با 70 درصد پیشرفت تکمیل و با 220 تختخواب در اختیار مردم قرار گرفت.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با یادآوری این مطلب که ماه گذشته بیمارستان گرمسار ا و هفته گذشته نیز دو بیمارستان در شهرهای کلاله با 200 تخت و مینو دشت با 155 تخت فتتاح شده تصریح کرد: امروز نیز همزمان با مرکز تخصصی بهار شهرستان شاهرود، بیمارستان 240 تختخوابی حشمتیه سبزوار نیز به بهره برداری رسید.

هاشمی ضمن تاکید بر این مطلب که افتتاح و راه اندازی بیمارستان ها اختصاص به استان سمنان نداشته عنوان کرد: از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب کشور با اجرای طرح تحول سلامت مردم از خدمات بهداشت و درمان بهرمند شدند.

وی همچنین به افتتاح کلینک فوق تخصصی قلب امام حسین (ع) شاهرود نیز اشاره کرد و ابراز داشت: این بخش از طرح های توسعه بیمارستانی و مربوط به افزایش بخش های تخصصی و خدمات آموزشی و پژوهشی در حوزه سلامت است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با بیان این مطلب که روحانی فرزند همین استان است و در حال برطرف کردن مشکلاتی است که گریبانگیر مردم و کشور است اظهار داشت: البته برخی از این مشکلات ناخواسته و ناشی از زیاده خواهی های قدرتهای جهانی و مرتجعین منطقه ایست.

اقتصاد مهمترین مشکل کشور/ رونق اقتصادی در سایه وحدت و آرامش

هاشمی با یادآوری اینکه روابط ما با دنیا رو به بهبود است و هنوز سه ماه بیشتر از توافق نگذشته و رفت و آمد هیئت های کشورهای خارجی بی تاثیر نیست و کسانی که عجولانه قضاوت می کنند باید مقداری تدبیر و تامل داشته باشند اذعان داشت: همه باور داریم رمز پیروزی وحدت و اتحاد است و در دفاع مقدس نیز همدلی و اتحاد و اعتقاد مردم باعث پیروزی شد و در این زمان نیز همه با همدلی و اتحاد در جهت رفع مشکلات کشور و مسیر آرمان های انقلاب گام بر می دارند.

وی ضمن تاکید بر این که باید از همه فرصت ها برای رونق ایران استفاده کنیم و فرصت سوزی نکنیم یادآور شد: اشتغال و آب موضوع فراگیری است و به همه کشور تعمیم پیدا می کند و با رونق اقتصادی در سایه وحدت و آرامش و استفاده از فرصت ها برای رونق اقتصاد، اشتغال، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و به سرانجام رساندن دغدغه های رهبری و حمایت از همه خدمتگزاران به ویژه دولت یازدهم شاهد موفقیت های روزافزون کشور خواهیم بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به شعار سال، اقتصاد را مهمترین مشکل کشور دانست و بیان داشت: اقتصاد رونق نمی گیرد مگر با سرمایه گذاری داخلی و خارجی و سرمایه گزاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری امنیت و آرامش را در نظر می گیرند.

به سمت بین المللی شدن دانشگاه علوم پزشکی شاهرود پیش برویم

هاشمی با اشاره به اینکه کار اجرایی و دولت بسیار سخت است و هنوز مشکلات پابرجاست و مسائل منطقه ای هم وجود دارد گفت: کشورهایی که سال های سال با ما دشمنی کردند هنوز دست برنداشته اند و برای رفع این مسائل عقلانیت و اعتدال نیاز است که الحمدلله وجود دارد و در سایه تدبیر و اعتدال این مسائل حل خواهد شد.

وی خدمت به مردم را عنایت و لطف خداوند به خود دانست افزود: مطمئنا قدرشناسی مردم باعث ارتقاء خدمات در حوزه کیفیت و البته کمیت شده و در این راه حمایت مردم و تلاش خیرین باعث برکت کار خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضرورت افزایش توقعات و انتظارات مردم از دولت را به صورت واقعی و متناسب با شرایط دولت مورد تاکید قرار داد و خاطر نشان کرد: اگر انتظارات به اینگونه شکل بگیرد دولت می تواند به تدریج موانع را از سر راه بردارد.

هاشمی در خاتمه با اشاره به اینکه در باره درخواست های مسئولین شهرستان شاهرود در حوزه شاهرود آنچه وظیفه ماست در حوزه قانون انجام خواهد شد تصریح کرد: با وحدت و همدلی مسئولان شهرستان و دانشگاه و امکانات ذاتی که از نظر هوش و استعداد در مردم این منطقه وجود دارد باید به سمت بین المللی شدن دانشگاه علوم پزشکی شاهرود پیش برویم.

کد خبر: 626566

وب گردی

وب گردی